oktober 15, 2006

Rode rozen


De roos.
-
Neem een roos in je hand en word stil.
Bekijk de roos en anders niets.
Laat je door niets afleiden.
Geen geluid, geen andere mensen,geen andere gedachten.
Alles, wat je stoort, adem dat uit.
Bij het inademen, komt alleen de schoonheid van de roos naar binnen.
Bevoel haar met je vingers:
de steel, de bladeren en de dorens.
Maak je ervan bewust hoe scherp de dorens zijn,
Ze kunnen verwonden, net zoals jij verwondbaar bent.
Bevoel de bloem heel voorzichtig en liefdevol.
Omvat haar met je blik.
Buig je naar haar toe,
zoals je naar een mens buigt.
Ze is het symbool voor de mens deze roos,
verwondbaar en liefdevol,
scherp en toch vol uitstraling.
Jij en je roos,
julllie zijn een teken voor aandacht en liefde.
-
Als je deze roos weg geeft,
dan geef je een stukje van jezelf,
je schenkt jezelf en je liefde.
Dit teken is iets, wat veel groter is als woorden.
Dit teken overtuigd meer als praten.
Dit teken kan een brug zijn naar de andere.
Als je wilt, dan geef je je roos verder.
Geef haar iemand die je lief vind.
Zet een teken van liefde.
Zet een teken TEGEN kou, pijn en zorgen.

8 Comments:

Blogger mieke said...

Jij krijgt van mij ook zo n roos hoor.

zondag, oktober 15, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, dit gedicht is prachtig verwoord. Ik zal nooit meer normaal meer naar een roos kijken en altijd aan dit gedicht denken.

Werkelijk bijzonder!

zondag, oktober 15, 2006  
Blogger mieke said...

Ook jij krijgt zo'n roos van mij.

zondag, oktober 15, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Je bent een superscheet Miek!

maandag, oktober 16, 2006  
Anonymous Anoniem said...

En ik? Krijg ik nu ook een roos?

vrijdag, oktober 20, 2006  
Blogger mieke said...

Ik denk er niet aan.
Toch niet aan een onbekende.

vrijdag, oktober 20, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

vrijdag, oktober 20, 2006  
Anonymous nadieh said...

Wauw ben jij een dichtster ik vind het echt knap ik ben zelf 12 ik vind het super om gedichten te schrijven hier ik heb ik er eentje
( het is lang niet zo goed als die van jou )

Liefde is het mooiste in het leven,
Om samen met iemand te delen,
Voor jou en voor mij
En daarom ben jij zo speciaal voor mij


en dan moet je de eerste letter lezen van boven naar beneden

donderdag, april 01, 2010  

Een reactie posten

<< Home