november 10, 2006

de blaren

Foto Chr Greiner
-
Nog een gedicht die ik vroeger leren moest!
Ik weet nog dat ik dit korte gedichtje niet kon onthouden.
Mischien vond ik het niet mooi, of mischien was het mij te triest,
ik weet het niet meer.
Ik ken de eerste beide regels nog, meer niet.
-
De blaren vallen, blad na blad,
Die allen sterven moeten,
Zij dwarlen langs het herfstig pad
In huiverende stoeten.
-
Zij zwieren rond, omhoog, omlaag,
Zij rusten en zij vluchten,
Wild voortgedreven door een vlaag
De laan is vol geruchten.
-
De blaren goud, de blaren geel,
De herfstwind doet ze vallen,
Zij zinken na wat wild gespeel,
Zij zinken, zinken, allen.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het was volgens mij geen vrolijke school. Joop

vrijdag, november 10, 2006  
Blogger mieke said...

Wat verwacht je van de huishoudschool

vrijdag, november 10, 2006  
Anonymous Anoniem said...

mooie foto chris Nel

zondag, november 12, 2006  

Een reactie posten

<< Home