november 07, 2006

Daar was laatst

Dit liedje heb ik vroeger van mijn opa geleerd.
-
Daar was laatst een meisje loos
Die wou gaan varen, die wou gaan varen
Daar was laatst een meisje loos
Die wou gaan varen als lichtmatroos
-
Zij moest klimmen in de mast
Maken de zeilen, maken de zeilen
Zij moest klimmen in de mast
Maken de zeilen met touwtjes vast
-
Maar door storm en tegenweer
Sloegen de zeilen, sloegen de zeilen
Maar door storm en tegenweer
Sloegen de zeilen van boven neer
-
Och kap'teintje, sla me niet
Ik ben uw liefje, ik ben uw liefje
Och kap'teintje, sla me niet
Ik ben uw liefje zoals gij ziet
-
Zij moest komen in de kajuit
Kreeg een pak ransel, kreeg een pak ransel
Zij moest komen in de kajuit
Kreeg een pak ransel
En toen was het uit

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja dat liedje ken ik ook nog uit mijn jeugd ( ben van bouwjaar 53) en wat mij dan weer frapeert is dat je letterlijk de tekst nog kent, ik zong het het achter elkaar mee, met jouw tekst, en later in de keuken was ik alweer bezig om mijn eigen versie te verbasteren....Maar het blijft leuk..
Groetes van leentje

dinsdag, november 07, 2006  
Blogger mieke said...

Ja, het is echt frapant, dat de liedjes van vroeger nog in je hoofd zitten.
Terwijl, als je nu zo'n heel versje uit je hoofd zou moeten leren.................
Ik zou er veel moeite mee hebben.

dinsdag, november 07, 2006  
Anonymous Anoniem said...

dat is gaaf IK ook...Mijn vader is zelf schipper geweest, ik zit hier echt met een smile, heerlijk die oude herinneringen.

dinsdag, november 14, 2006  

Een reactie posten

<< Home