november 06, 2006

Zaterdag avond

Het is zaterdag avond, zo ongeveer tien uur.
Chris is al in bed en ik kijk nog TV, ik weet allleen niet meer wat er liep.
Omdat ik het koud kreeg, dacht ik bij mezelf, kom lekker onder de wollen deken en nog even kijken.
Ik had mezelf goed en wel lekker ingemummeld en toen,
peng TV uit en overal heel donker.
De stroom was weg.
Dus heb ik mij maar weer uit de deken gepeld, want ik moest naar de keuken om een kaars en vuur te halen.
Een heel groot probleem als je twee katten hebt, die om je voeten lopen.
Dus schuivelend naar de keuken waar ik tastend een vuuraansteker en twee waxine lichtjes gevonden heb.
Kaarsje aangestoken en weer terug naar de kamer.
Pffff dat was een hele toer zeg.
Daar heb ik het tweede kaarsje ook aangestoken en dacht bij mezelf, ach het ene kaarsje stop ik in de houder.
Nou dat ging ernaast. Kaarsevet op tafel, ik pissig.
Toen heb ik eerst bij schoonmama opgebeld (woont naast ons) of die ook zonder stroom zat.
En ja hoor, die wist te vertellen dat er in de hele straat geen licht was.
Dus ik weer, nog steeds met twee katten om mijn voeten, naar de kamer.
Ik ging zitten en peng, er was weer stroom.
Als ik geweten had dat het maar van zo korte duur zou zijn, was ik lekker blijven liggen.
Zondag morgen:
Ik ben een morgen mens en sta altijd heel vroeg op. Vijf uur is zo ongeveer mijn tijd.
Toen ik dus zondag morgen wakker werd, was het kwart over vijf.
Ach dacht ik, ik probeer nog een uurtje (meestal lukt dat niet), dus heb me weer omgedraait en ja hoor, ik ben weer ingeslapen.
Werd wakker en toen was het half acht.
Ik helemaal geschokt en dacht, word ik dan eindelijk een normaal mens, die ook op een normaal uur opstaat?
Ik was echt blij dat ik zo lang geslapen had.
En het wonderde mij, dat de katten mij zo lang met rust gelaten hadden.
Dus die heb ik als eerste een extra knuffel gegeven.
Ik sta op en wonderde mij nog meer.
Half acht en nog donker buiten? Hoe kan dat?
Ik loop naar de keuken kijk op de keuken klok........
Ja je raad het al, het was precies vijf uur.
Omdat de stroom weg was geweest, was de andere wekker, die op stroom loopt, de vorige avond natuurlijk blijven staan.
Die in de keuken is een normale keukenklok.
Nu lag ik erom, maar gistermorgen was ik woest.
Ik ben nog steeds niet normaal.

7 Comments:

Blogger Chris said...

Ondanks het leuke verhaal, normaal zul jij nooit worden (hoeft ook niet).

maandag, november 06, 2006  
Blogger mieke said...

Dank je wel lieve Chris, jij kunt het weten he?

maandag, november 06, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Dank voor je reactie op mijn web-log. Ik ben dan ook hier een kijkje komen nemen, en je heb wel een heel leuke site !
Ik denk dat ik af en toe wel eens iets jat :-) (als je het niet erg vindt ...)

Geert

www.geertlommee.web-log.nl
geert.lommee@telenet.be

maandag, november 06, 2006  
Blogger mieke said...

Nou, dat zou ik niet zo leuk vinden hoor, dat jatten.
Maar goed dat je eerst vraagt.

dinsdag, november 07, 2006  
Blogger mieke said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

dinsdag, november 07, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha wat een avontuur! En dan zo'n tegenvaller in de ochtend. :( Maar toch, het levert weer een vrolijke lezer op je log op! :) En vroeg uit de veren zijn is nu eenmaal je ritme, je inwendige wekker deed het nog prima. :)

donderdag, november 09, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt tóch éven kunnen denken dat je 'normaal' was??? Maar zeg nou zelf: wat is normaal??? Als je altijd om een uur of 5 wakker wordt, is dat toch normaal??

zondag, november 12, 2006  

Een reactie posten

<< Home