maart 20, 2009

GEZIEN IN DE DIERENTUIN 3

In de dierentuin is een restaurant
met een prachtige speeltuin erbij.
Daarom zitten wij iedere keer daar
op het terras om een kop koffie te drinken.
Heerlijk al die blije kinder gezichtjes.
MAAR...................
Omdat er bijna geen kindertjes waren,
kon ik ze ook niet op de foto zetten.
Chris wel, die heeft wel kinderen op de foto.
.


Af en toe gaan pa en moe,
met ons naar de speeltuin toe,
dat is voor ons kinderen,
het fijnste wat bestaat.
' T is een eind bij ons vandaan,
en daarom gaat de karavaan
's morgens vroeg op weg
dan zijn wij er niet zo laat.
(refrein) Heeft mama een goede bui
en is papa niet te lui
Nou dan gaan we naar de speeltuin!
Ma draagt broodjes in een mand
Pa de trommel met verband
Ja dan gaan we naar de speeltuin
En we wippen en we draaien en we schommelen zo fijn
tot we misselijk van het draaien en de limonade zijn
heel de dag is het dan feest
tot we er uit zien als een beest
en we heerlijk in de speeltuin zijn geweest.


Kleine Jan valt van de wip,
valt z'n tanden door de lip
hij brult als een wilde als papa verbinden wil,
Mien draait in de molen rond
Jankend als een jonge hond
want ze wil eruit en dat ding dat staat niet stil
refrein)Komen wij dan 's avonds thuis,
vuil van zand en stof en gruis,
dan zegt Papa boos: Dat was beslist de laatste keer
Maar we zeuren al weer gauw:
mama wanneer gaan we nou
nog es naar de speeltuin? En spoedig gaan we weer!
(refrein)

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mieke, er komt een dag dat er ook in Duitsland, net als hier in Nederland, dieren in de dierentuinen en kinderen in de speeltuin te zien zijn.
Dus maak je niet ongerust!

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

nu zit ik de hele dag met dat liedje in de kop ....hahahahahahahahaha !
nog even en dan is de speeltuin weer overvol !
een fijn weekend jullie met bendes zon !
dikke knuf en poot van mij en Lotje ;))

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan me voorstellen dat jullie zo elke keer genieten in de dierentuin en speeltuin.

Love As Always
Di Mario

vrijdag, maart 20, 2009  
Blogger Els said...

Jullie hadden natuurlijk ook zelf kunnen gaan schommelen.

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

haha die reactie van els
ja miek zet je volgende keer chris op de schommel, heb je groot kind te fotograferen :)

leuk liedje ook (kende ik ook zowaar)

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik zag bij Chris, dat er niet alleen kinderen in de speeltuin waren...
Hoe jij nou zo'n lege speeltuin hebt kunnen fotograferen???
Oh sorry...ik zie toch nog 2 kindjes ;))
Maar goed trouwens, dat er zo weinig kinderen waren, anders zouden ze de mooie narcissen vertrappen.
Maak er een heerlijk weekend van Mieke.
Groetjesss..Ria.

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dit is een deuntje dat als je het eenmaal zingt, je het niet meer uit je hoofd krijgt.
Als we naar dierenpark Amersfoort gaan met de kleinkids omzeilen we de supergrote speeltuin en gaan we eerst naar de dieren en daarna naar de speeltuin. Je krijgt ze er nl niet meer vandaan.
Fijn weekend Bep

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

O, Mieke...dat liedje!!Dat raak ook ik nu niet meer kwijt :-))
Zonnige vrijdag gewenst.
Liefs:Wilma.

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha, ha, was dat liedje weer helemaal vergeten, maar nu zit het de hele dag in mijn koppie :))
Fijn speels weekend, dag

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk dat je dit liedje erbij plaatst. Ik was het al half vergeten.

Complimenten voor de rest van de dierentuinfoto's en de gedichtjes. Ik vat mijn reacties hier samen met..;dit smaakt naar meer.

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

De bijna bloeiende narcissen vind ik stukken mooier dan de speeltuin.
Fijn weekend gewenst!

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Zo dat is een mooi speelparadijs
voor kinderen Mieke! Hoewel.... volgens mij heb jij je ook wel vermaakt???:-))
De laatste foto vind ik prachtig, mooi die kleuren zo bij elkaar!

Fijne dag,
beuzeblaadje

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een heerlijk logje met een bijpassend liedje Mieke. :-)

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Dat is al een oud liedje, ik ken het goed.
Het wordt gezongen door Heleentje van Capelle en de titel is; "Naar de speeltuin".
hier kun je een stukje luisteren http://jeugdsentimenten.net/2006/05/27/de-speeltuin/
Ik heb hem in mijn bestand zitten, als je hem wilt hebben mieke, kan ik hem je wel toesturen. oma

vrijdag, maart 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

geniet nog maar lekker van de rust nu het nog kan
zodra het vakantie is of mooi weer zie je die kinderen vanzelf weer
meestal met bussen tegelijk :)

zondag, maart 22, 2009  

Een reactie posten

<< Home