april 03, 2008

de bonte bentheimer

Mag ik voorstellen?
Dit is Josefine.
Josefine is een Bonte Bentheimer.


Kenteken:
Middelgroot varken met slaporen.
lang gestrekt met korte bekken.
Onregelmatige zwarte vlekken op lichte ondergrond.

Josefine is een varken die van haar soortgenoten niets wil weten.
Alleen de mens mag bij haar in de buurt komen.
Dat is natuurlijk niet bij alle varkens zo,
maar wel bij Josefine.
Als je meer over dit ras wilt weten klik dan hier


En hier komen de kindertjes van Josefine.
Die zijn net 3 weken oud (jong)



Voor nog meer informatie kun je ook nog hier klikken

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heerlijke serie Mieke
N.Kl.

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

achhhhhhh wat een poepies ...en lekker buiten !!!! jippieeeeeeee!!
maar niets van haar soortgenoten willen weten ?? tsssssss..zou het zo'n dier in een verkeerd lijf zijn ?? ik wil koe bijvoorbeeld ??
whahahahahahaha , mooi dier om te zien en die biggetjes .............prachtspul !

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben er nog niet uit of het nou een koe is met een varkenskop of een varken met een koeienprint.

Love As always
Di Mario

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke serie Mieke! Dat jonge spul past mooi in deze lente-tijd. Van het weer kan ik nog niet echt genieten maar van deze foto's wel! Het zijn net chocoladebeestjes die kleine Josephientjes........Super!!

Fijne dag,
beuzeblaadje

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

owwwwwwwwww prachtig om te zien mieke,
zo'n bonte hebben wij vroeger ook weleens gehad, en iedereen stond te huilen toen die geslacht moest worden,
mijn ouders hebben nooit meer een bonte genomen om vet te mesten:-))

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke varkens, zo met die vlekjes. Vooral de biggetjes hebben iets vrolijks daardoor.
Dan zien de Nederlandse biggetjes er maar saai uit, met hun roze velletje.

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Tjee...dus Bentheim heeft ook nog z'n eigen varkens!!!!
Die kleintjes lijken wel Dalmatiërs met hun vele vlekjes.
Mooi gezicht.

donderdag, april 03, 2008  
Blogger Chris said...

Mag ik de volgende dieren ook paintshoppen Mieke?

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat lief
maar als ze niks van soortgenoten wil weten?
hoe kom je dan aan kleintjes?
wil je er één ruilen tegen mijn baby konijntjes?
liefs yfke

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een eigenzinnig tiepje- die Fien...., maar wel hele leuke kindertjes!!!

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

oooo skattig
toen wij vorig jaar pinksteren in norhorn zoo waren waren er ook jonkies, zoooo leuk om te zien

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een beauty! En dan die kleintjes... Prachtig!

donderdag, april 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dag Josefine, ben jij soms vreemd gegaan met een zwart-bonte kou? Ik vraag maar, want ik heb geen verstand van Slaporigen. Wel leuk die kleine varkentjes...op de foto dan hè?

vrijdag, april 04, 2008  
Blogger Els said...

Liefffffffffff.

vrijdag, april 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jammer dat ze eigenlijk voor de menselijke consumptie voorbestemd zijn. Maar tja, in de natuur is het eten en gegeten worden hé...
Pràchtige dieren, Mieke!

vrijdag, april 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Om eerlijk te zijn had ik zwart met witte stippen leuker gevonden.
Maar ja ik ben maar een gewone toeschouwer en geen schepper.
Want in dat geval had ik er een zebra zonder strepen maar met vlekken van gemaakt.

Het heeft er niets mee te maken maar het regend hier dat het giet!

zaterdag, april 05, 2008  

Een reactie posten

<< Home