november 25, 2007

engel

Nog even een gedichtje van onze Toon.

'k Heb een engel die me leidt
en die altijd naast me staat
waar ik stilletjes mee keuvel
waar ik zachtjes wat mee praat.
.
Als ik eet of als ik drink
's avonds in de lampen stap
en mijn bleke wangen schmink
voor mijn liedjes en mijn grap.
.
'k Heb een engel die me leidt
heeft geen hoofd en heeft geen naam
maar hij is zo hulpbereid
bovenmenselijk bekwaam.
.
In de kou is hij mijn vuur
in mijn dorst is hij de bron
hij zit naast me aan het stuur
in de mist is hij de zon.
.
't Is niet nodig dat ik weet
in mijn vreugde of verdriet
waar hij woont of hoe hij heet
nee, dat zeggen engelen niet.
.
Ik was door al die jaren heen
in mijn diepste droefenis
nog niet èèn moment alleen
omdat mijn engel liefde is.
.
En dat is nu precies het gevoel wat ik heb in mijn leven.
Ik heb in de laatste jaren veel mee moeten maken maar, ik was nooit alleen.
Ik werd omringd door liefde, dat heb ik heel vaak gevoeld.
En geloof me mensen, als je in nood zit, kan het je redding zijn, te weten dat er een God is die van je houd, dat er een engel is en dat er mensen zijn die van je houden, of heel veel om je geven.
Dit te ervaren doet zo enorm goed.
Het geeft je weer moed en kracht om verder te leven.

12 Comments:

Blogger Els said...

Dit gedicht van Toon kende ik nog niet.heel mooi en heel waar.

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

deze log krijgt een 10 van mij heel mooi gedaan Mieke.
Novelle

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Als je omringt bent door liefde en positiviteit, werkt dat door in je geest en voel je je sterker.

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

En de tranen komen......
pas bij het laatste stukje! Het is een prachtig gedicht Mieke maar de tekst die jij er onder hebt gezet die raakt me nog nét iets meer!

Fijne zondag,
beuzeblaadje

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

da's weer een heel mooi gedichtje mieke,
toon blijft inspireren hé,

groetjes
klaproos

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ja Mieke, persoonlijk heb ik mogen ervaren dat, hoe dieper de dalen zijn, geloof (het doet niet ter zake in wie of wat) je alles kan doen overwinnen.
Zelfs, zo heb ik het ervaren en kom nog steeds veel van deze dagen tegen, de hel.
Beiden hadden we het niet beter kunnen treffen met onze partners en dat mag best wel eens worden benadrukt.

Dus kunnen we stellen dat we, onndanks alles, geweldige bofkonten zijn en met niemand zouden willen ruilen!!

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik mag dan niet geloven in god, toch ervaar ik ook vaak deze kracht die ik weer aan andere dingen toe schrijf. Toon Hermans verwoord het mooi alleen je nooit één moment alleen gevoeld te hebben. Dat ken ik niet.

fijn hier weer eens te komen, ik hoop dat in de toekomst vaker te kunnen doen

dikke zoen
Fride

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig Miek
Het is logisch dat je je omringt wist met liefde, je deelt het zelf ook zo veel uit!

Liefs
Bianca

zondag, november 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke dit is zo waar, en ik vind het een pracht gedicht.
En ik geloof ook vast dat er altijd wel een engel op onze schouder zit.
En ons er door sleept in moeilijke tijden, net als bij jou.

Knuf Cyber Oma

maandag, november 26, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Toon heeft ons hele mooie dankbare teksten achter gelaten, maar er zijn mensen die daar zich ontzettend aan vast kunnen klampen. Wat je zelf geeft zul je zelf ontvangen. En geloof mij als ik zeg, dat zij die nooit geloven ineens om God roepen als ze in nood zitten. De kracht zit in je geloof, de kracht zit in jezelf en dat straal je uit. De joodse leer zegt ook "al wat je zeven keer fout doet, krijg je 7 maal 7 in je leven terug. Nou vandaar dat wij thuis maar niet aan de thora zijn begonnen, dat is niet vol te houden die leer. Laat staan de kabballa. Nee wij hielden het bij de joodse zelfspot en humor, dat ook een helende werking heeft, en de rabbi zei altijd als je lacht is 90 procent al genezen....
liefs van leny

maandag, november 26, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik wil ook zo`n engel.
wat zeg ik.................
Ik wens iedereen zo`n engel toe.
Ik hoop maar dat er genoeg engelen zijn voor alle mensen.
een engel die liefde heet....wat prachtig.
Voor de zoveelste keer sluit ik Toon in mijn hart...wat een mens was dat.

Doe jou engel de groeten van mij.

liefs van Mus

maandag, november 26, 2007  
Anonymous Anoniem said...

echt prachtig ja.., wat mooi dat je dat voelde ook Mieke..dat doet zeker heel veel goeds.. Ook een heel mooie afbeelding heb je er bij gezet.. ben het met Noivelle eens.. :)
Liefs maryan

maandag, november 26, 2007  

Een reactie posten

<< Home