augustus 17, 2007

Tao

Heel lang geleden ontstond uit het ene het volgende:
De hemel, helder en èèn geheel
De aarde werd een geheel en kwam tot rust
De geest, vol levenskracht is een geheel en daardoor sterk
Het dal is een geheel en daarom druk bevolkt
Alles hoort bij elkaar en leeft
Koningen en leenheren horen bij elkaar
Daardoor heeft het land het goed
Dit alles vanuit de kracht van de eenheid.
.
Ja, alles hoort bijeen en wij gebruiken elkaar en de natuur.
Wij gebruiken onze medemensen om sterk te worden of sterk te zijn.
Dit heb ik de laatste weken weer eens ervaren
Door alle lieve woorden die hier stonden en door de troost van mijn man en familie ben ik weer sterk uit de strijd gekomen.
Ik was gisteren bij de dokter en er is verder niks aan mijn lichaams pijn te doen
De pijnstillers die ik krijg moet ik om de 8 uur nemen inplaats van om de 12 uur.
Mijn broer schreef mij dat hij nu nog, jaren nadat zijn galblaas eruit gehaald is, pijn kolieken heeft.
Dus ik zeg dan maar, het zit in de familie.


10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

pijn kan zo uitputtend zijn
ik hoop voor je dat de medicatie nu voldoende is om de pijn genoeg weg te drukken en dat je niet tè vermoeid bent om tussendoor van het moois te genieten en ook een frisse neus te halen
ik weet ècht niet zoveel van de natuur als dat het misschien lijkt
maar ik leer ook graag bij
ik bekijk alles opnieuw
en zuig alle indrukken als een sponsje in me op
als ik buiten ben geniet ik van lichtval en schitteringen in druppels
en verwonder me over het moois wat ik zie
geniet van de geuren
en ben verheugd over nieuwe vondsten
het is heerlijk om dat met anderen te delen ;)

vrijdag, augustus 17, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ach meis , pijn ..zou het ooit wennen ?? denk het niet maar zo dapper als jij weer bent , sla je je er wel doorheen .
Je wint aan kracht, moed en zelfvertrouwen bij elke ervaring waarbij je echt oog in oog staat met je eigen angst.
Dan kun je tegen jezelf zeggen :'ik heb het overleefd .
Als me weer iets overkomt, kan ik het aan ."
Meis een fijn weekend , hoop op wat mooi weer ...want heb je effe nodig ;)) lieve groet lenie

vrijdag, augustus 17, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Oplouchting alhier in huize kruis.Wij waren al ongerust, maar als je het red met die pijnstillers, laten de ingewanden lekker ut leplazerus krijgen, die hebben al genoeg van jou weggenomen. Door jouw innerlijke kracht kom je ook hier overheen wedden??
En die zogenaamde fantoompijnen ( kolieken van je broer bijvoorbeeld) zouden best een reactie kunnen zijn op al wat jouw lichaam de afgelopen jaren heeft moeten slikken..
Ben in ieder geval opgelucht dat er geen enge dingen gevonden zijn.
Liefs van leentje

vrijdag, augustus 17, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Kwam hier eens piepen. Leuke blog met heel wat variatie. Wens je veel sterkte en hoop dat de pijn wat draaglijker wordt. Groetjes.

vrijdag, augustus 17, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Nu lees ik dus dat jouw broer na jaren nog pijn heeft, dat is minder Mieke als het bij jou net zo is! Maar wie weet.........het hoeft immers niet hetzelfde te zijn. Óók ik ben heel blij dat er geen verontrustende dingen gevonden zijn en als je dmv medicatie met de pijn kunt leven.....dan red jij dat ook wel weer! Gebruik je medeloggers maar rustig om sterk te zijn we zijn er immers allemaal voor elkaar!

Lieve groet óók aan Chris,
beuzeblaadje

vrijdag, augustus 17, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik kom je even een fijn weekend toewensen!

Liefs
Marjolijn

vrijdag, augustus 17, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Dat je geestelijk een sterke vrouw bent was me al heel lang duidelijk.
Ook weet ik uit ervaring dat, zolang je met z'n beiden bent, door liefde alles te overwinnen is.
Tot op zekere hoogte is dat ook het geval met pijn.
Ik heb geleerd dat pijn bij mijn problemen behoort en dat door dit ook zo te aanvaarden de pijn dragelijk en aanvaardbaar is.
Gelukkig kunnen daarnaast pijnstillende medicijnen een helpende hand bieden.
Gefeliciteerd met je moed want dat mag best eens gezegd worden!

vrijdag, augustus 17, 2007  
Blogger Els said...

Hoi zussie.
Niet vergeten de leuke dingen te gaan doen waar je zo mooi mee begonnen was he.Ook al ga je nu niet zo ver van huis,huppeté lekker naar buiten,al is het met een boekie achterin de tuin.
kussie,els

vrijdag, augustus 17, 2007  
Anonymous Anoniem said...

tjonge daar sta ik ff van te kijken en weet niks te zeggen brrrr
Ik omhels je maar even.
groetjes novelle

zaterdag, augustus 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hoe gaat het met je?

maandag, augustus 20, 2007  

Een reactie posten

<< Home