augustus 03, 2007

P


.

Een Punker liep in Papendrecht
En dacht, ik moet naar huis
Al mijn dieren wachten daar
Drie straten en 'k ben thuis.
.

De Politie die hem lopen zag
Dacht oh, daar loopt een Punker
Die nemen we eens uitelkaar
Dat is waar ik naar hunker.
.

Dus moest hij mee naar het bureau
Daar namen ze hem te grazen
Waar ze met heel veel Poppekast
Hem de wet voorlazen.
.

De Punker werd toen vreselijk kwaad
Wat heb ik dan misdaan?
Ik ben niet als jullie, nee
Ik laat mijn haar hoog staan.
.

Geloof je echt, dat was ik slecht
Van mijn dieren houden zou?
Mijn Poezen en en mijn kuikentjes
Zijn goed verzorgt, asjemenou.
.

Hou op met al die onzin hier
Geloof niet dat ik dit neem
Laat iedereen leven zoals hij wil
Maak van het uiterlijk geen probleem.
.
Dit gedicht is voor onze zoon Alex
Alex is geen punker, maar een gabber.
Hij is ook al vaak genoeg door zijn kale koppie,
als rechts radikaler benoemd geworden.
Laat werkelijk iedereen leven zoals hij of zij het wil.
Het uiterlijk zit van buiten.
En wat er van binnen zit kun je aan het uiterlijk niet zien.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

en zo ist maar net !!!!!
nooit op het uiterlijk afgaan , mis je veel leuke mensen ;))))

fijn weekend jullie saampies !!!

vrijdag, augustus 03, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Kippenvel-log Mieke!!
Hartstikke goed gezegd!
Ik denk dat veel te veel mensen op het uiterlijk af gaan terwijl toch eigenlijk alleen het "innerlijk" van iemand belangrijk is?

Je hebt gelijk: aan de buitenkant van de mens is zeker niet te zien wat er innerlijk leeft!
En voor ons geldt:
"Het maakt niet uit dat je huid slapper wordt......
als je persoonlijkheid maar verstevigt...

Ik moet vliegen naar mijn werk nu!
Groetjes ook aan Chris!!!
beuzeblaadje

vrijdag, augustus 03, 2007  
Blogger Els said...

zo ist.xxxx els

vrijdag, augustus 03, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Het heeft geen enkele zin om uitleg over dat kale koppie van die gabber te geven want je vrienden begrijpen het wel en de rest geloofd het toch niet omdat het innerlijke bij hun niet zo goed in elkaar zit.

vrijdag, augustus 03, 2007  
Anonymous Anoniem said...

wat lief mieke!!

het is idd zo dat ik vaak genoeg als Nazi uitgescholden werd/word.
maar ik weet dat hun dan vooral kwaad op zich zelf zijn. Misschien over hun uitelijk, hun manier van leven of denken. ik moet wel zeggen dat het mij vaak kwaad maakt. maar dan denk ik, ach ... laat ze, hun zijn gewoon niet in staat om vrij te kunnen denken, en niet de mogelijkheid hebben om vrij te leven, zoals hun het graag zouden willen. en dan voel ik medeleden en hoop voor hun dat ze ooit ook durfen zo te leven hoe hun het willen, en niet de gemeenschap voor hun bepaalt.

het is trouwens zo: hoe agressiever, of hoe meer iemand buiten boord valt kwa uitelijk hoe liever zijn hun meestal.
het is vaak een masker, om zich te verschuilen tegen anderen om niet gekwetst te worden uit angst en ervaring uit hun eigen verleden!!!!

mieke bedankt nog eens

love u both!!

vrijdag, augustus 03, 2007  

Een reactie posten

<< Home