juni 02, 2007

nier


Hebben jullie gisteravond allemaal het programma gekeken met de verloting van de nier?
Ik kan hier geen Nederland op de TV krijgen, maar er werd hier op de TV over gepraat.
Ik moet zeggen dat mij dit wel te ver gaat hoor.
Ze zeggen wel dat ze het programma uitzenden om meer mensen te lokken voor donatie, maar daar geloof ik geen bal van.
Wie had er nu weer alleen weer de kijk cijfers in zijn hoofd.
Als je verder gaat denken en dit programma blijft, hoe gaat het dan verder?
Kun je dan over een jaar of wat je nieren, hart en wat weet ik, verkopen als je nog leeft?
Als je geld problemen hebt, ga je maar naar het ziekenhuis en laat je je inschrijven om voor veel geld je nier te verkopen.
Waar gaan we naar toe zeg !!!!
.
Ik heb net vernomen dat alles maar een stunt was.
Maar..........de gedachten aan zo'n show was er toch en alleen dat vind ik al treurig.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Lieve Miek
Ik kom je even een fijne week toewensen, ik ben een weekje weg!En ja die show.......(zie mijn log)
xxxx Betty

zaterdag, juni 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Lang genoeg geluld over die show die fake bleek te zijn, maar gewoon de mens wakker maken van "doe nou iets, geef een donorcodicil". Dat was hun hele opzet, ik denk dat het tegenovergestelde is bereikt. Niemand laat zich dwingen en zeker niet door zo'n snotkoker die net komt kijken. Er zijn landen waar mensen hun organen verkopen omdat ze honger hebben ( india bijvoorbeeld) al mag het niet, het gebeurt toch...En eerlijk gezegd ik vind dat ze het moeten verplichten, en als je echt niet wilt, dan ook niets aannemen als je iets nodig hebt....Mijn ene zus leeft gelukkig al 14 jaar op een nieuwe lever, die gaat nu pas afstoten, maar ze is al weer te oud voor een nieuwe, dus nu wordt ze bijeen gehouden met medicatie enz...auto imuunziekte is haar eindpunt geworden, maar ze is dankbaar voor de jaren dat ze nog bij ons is, mijn jongste zus is al zover dat ze al geen nieuwe long meer kan hebbem, omdat die er niet was toen het nog kon. Dat is ook een aflopende zaak, ze weet het, en puft lekker door,haar woorden? "ik ga toch door de schoorsteen, dus laat ik ze maar vast voor zijn"ach ja die amsterdamse humor houd de mens op de been. Maar van zo'n show, dat heeft al teveel publiciteit gehad...
knuf en fijn weekend van leny en knuffy voor je chrissie en de poessies...

zaterdag, juni 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

De show heeft me de afgelopen dagen erg bezig gehouden omdat ik dit soort uitzendingen alle grenzen van fadsoen vind passeren.
Gelukkig bleek het een stunt te zijn maar dan zeker een misplaatste stunt.
Het zou normaal moeten zijn dat iedere inwoner van Nederland na het beeindigen van het leven zijn/haar organen beschikbaar stelde.

zaterdag, juni 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Och Lenie die show...
Vreselijk vond ik het toen ik hoorde dat hij WEL uitgezonden zou worden. Ik kon er kotsmisselijk van worden als ik er goed bij na dacht waar ze mee bezig waren...
En ja, laat het maar een stunt zijn geweest..ik heb hier geen woorden voor maar vind het misplaatst van begin tot eind!

Groetjes,
beuzeblaadje

zaterdag, juni 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je kan zeggen wat je wilt van de uitzending en alles er omheen.Maar het heeft effect gehad ,de mensen praten er weer over ,zelfs hier .
xxxxEls

zondag, juni 03, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Het is ook in de geest van de oprichter van de omroep geweest die zelf overleden is aan een ernstige nierziekte.
Het schijnt enorm veel aanmeldingen van donorcodils opgeleverd te hebben. En dat was de hele opzet van deze show, donoren winnen. De manier waarop het is gegaan vind ik smakeloos.
Maar 1 ding is ze gelukt, er word idd over gepraat en wat mee gedaan.

zondag, juni 03, 2007  
Anonymous Anoniem said...

je zal maar met spoed op zo'n nier zitten te wachten
en dan horen dat men er vrolijk nog een verloting tegenaan zou gooien :(
misselijkmakend idee!!!

dinsdag, juni 05, 2007  

Een reactie posten

<< Home