april 22, 2007

giraffe


Als ik ooit weer op de wereld kom als dier, dan wil ik een giraffe zijn.
Ze hebben een zacht karakter, kunnen goeie trappen aan hun vijanden geven en kunnen heel ver kijken.
Het zachte karakter, daar hapert het bij mij echt aan.
Ik kan soms dingen zeggen waarvan ik achteraf denk van, moest dat nou?
Mijn naaste familie drukt mij weleens met mijn neus op de feiten en ik probeer het ook wel vaak om eerst na te denken voor ik iets zeg, maar meestal gooi ik eruit wat me op de tong ligt.
En geloof me, dat is niet altijd het beste.
Trappen uitdelen kan ik nu dus al goed, daarvoor hoef ik geen giraffe te worden.
En de verre blik, door de jaren en ervaring, heb ik natuurlijk best wel een wijde blik, maar nog lang niet zoals ik graag zou willen.
Ik zou best meer willen weten, maar ja, vroeger wou ik niet leren en nu blijft er niet veel meer "hangen".
Maar ja levenservaring is ook een ervaring die je altijd kunt gebruiken.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hersentjes kun je trainen
je zou je verbazen als je wist wat je nog allemaal kan leren :))
maar begin maar bij tot 10 tellen ;)

zondag, april 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je zou misschien wel meer willen weten Mieke maar volgens mij heb je een groot portie "zelfkennis" en
das toch óók niet mis!
Ik denk dat levenservaring de beste ervaring is...

Fijne zondag,
beuzeblaadje

zondag, april 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je weet het goed te omschrijven dus het begin is er.
Nu nog in de praktijk brengen en leren in de spiegel te kijken.
Zo heb ik het ook geleerd!!

zondag, april 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Giraffes kunnen slecht snel omhoog komen na het water drinken en zijn dus heel kwetsbaar als ze drinken.
Waarom ik daar nu ineens aan moet denken?

zondag, april 22, 2007  

Een reactie posten

<< Home