april 11, 2007

motor


Je ziet en hoort ze weer overal.
De motorrijders.
Sommigen rijden, alsof ze alleen op de wereld zijn.
Die draaien de motor nog eens extra hoog als ze wegrijden, zodat iedereen weet dat ze onderweg zijn.
Wij hadden vroeger ook een motor, maar hoe het kwam weet ik niet, ik begon bang te worden achterop.
We hebben er wel eens een hele mooie vakantie mee gehad.
Tentje achterop, je weet wel zo'n klein iglo tentje.
Kook spulletjes mee en weg wezen.
We waren naar Oostenrijk, Zwitzerland.
Maar jeetje wat scheet ik in mijn broek toen we in de bergen waren en die serpetines moesten rijden.
Allemaal veel te diep voor mij.
En daarbij zat ik gewoon achterop, stel je voor, ik had zelf gereden.
Nou, ik denk niet, dat ik die bergen hoog was gekomen.
Als we de berg hoog reden keek ik over Chris zijn linker schouder en naar beneden, over zijn rechter.
Chris riep iedere keer; moet je kijken wat mooi.
Jaaa, heel mooi riep ik dan, maar keek niet. Het was me veel te diep. Brrrrrrr.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

O ik kan me dat zo goed voorstellen Miek, vroeger op vakanties in het buitenland met mijn ouders vond ik het vaak ook doodeng als we die bergpassen reden.
Wij noemden die bochten haarspeldbochten, brrrrrrrr.

woensdag, april 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje Mieke dat plaatje: de modder op zijn tanden!!!
Het lijkt mij vreselijk eng achter op een motor te zitten. Dit voornamelijk door de bochten waarin ze soms haast "plat" liggen.....Ik moest er niet aan denken! En in de bergen al helemaaaaaal niet!!!

Fijne dag,
beuzeblaadje

woensdag, april 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hi ik kom je een fijne week wensen

woensdag, april 11, 2007  

Een reactie posten

<< Home