april 13, 2006

Gelukkig


Ik moet zeggen dat ik vanmorgen een gevoel van geluk heb.
En dat komt omdat ik, hoe raar het ook klinkt, heel gelukkig ben over de dingen die ik allemaal mee heb moeten maken.
Het klinkt raar, maar het is zo.
Het is nu al een paar keer gebeurt dat ik mensen raad heb kunnen geven over kanker en hoe je met kanker patienten omgaat.
Dat is zo mooi, als andere mensen je dankbaar zijn voor de woorden die je gebruikt.
Maar het is niet alleen de kanker, ook de andere gebeurtenissen die er in mijn leven waren.
En dat waren er genoeg.
Ik ben nu dankbaar dat ik alles heb mogen meemaken.
Of het nu over alkohol verslaving, drugs verslaving, probelemen met de kinderen, kanker, zelfmoord gedachten, enz. enz. is.
Het zijn allemaal problemen die erg diep gaan.
En als iemand mij dan om raad vraagt, hoe ik dat probleem zie of op zou lossen en ik weet er door ervaring een antwoord op en de ander is met dat antwoord blij, kan er wat mee doen, nou, is er wat mooiers????
Dan ben ik werkelijk gelukkig omdat ik andere mensen helpen kan.
En ben heel dankbaar dat ik alles heb mogen meemaken.