juni 04, 2009


19 dec. 2005

Dankbaar



Bestraling en chemo is voorbij
Mensen mensen wat ben ik blij.

Lieve mensen hoor wat ik zeg
De kanker in mijn borst is weg.

Na driekwart jaar vol problemen en pijn
Mag ik nu genezen zijn.
De zon die schijnt weer in mijn leven
Ik ben gelukkig mag het even?

Het was een lange weg die ik moest gaan
Heb er veel dingen voor moeten laten staan.
Verjaardag van Alex, Els en Nel
Ook het gehaalde examen van Erna weet je wel?

Tineke wou met baby en man
Bij ons op visite dat was ze van plan.
Maar juist toen ging het mij niet goed
Verdorie alweer iets wat ik afzeggen moet.


Twee mensen waren er steeds voor mij
Van 's morgens tot 's avonds aan mijn zij.
Ook voor hen was het een moeilijke tijd
Chris en mama stonden altijd bereid.

Veel mensen hebben in hun gebed aan mij gedacht
Ook dat heeft mij genezing gebracht.

Het is goed te weten dat mensen aan je denken
En je weer naar het leven lenken.

Ik dank een ieder die het horen wil
Uit dankbaarheid word ik heel stil.
Want lieve mensen hoor wat ik zeg
De kanker uit mijn borst is weg.

-------------------------------------------------------
Dit was 2005 mijn allereerste blogje.
Ik heb sinds die tijd heel veel meegemaakt en.................
-------------------------------------------------------

................. nu moet ik maandag naar Münster.
De borst is er helemaal af
en we gaan verder met de nieren en blaas.
Maar............ook dat red ik,
ook daar kom ik door.
Of ik mijn laptop in het ziekenhuis kan gebruiken
weet ik nog niet.
Waarschijnlijk niet, maar dan horen jullie alles wel van Chris.
Zoals gewoonlijk.
Hoelang ik dit keer weg blijf weet ik ook niet,
Maar ik hoop dat ik dan eens een heel jaar
achter elkaar thuis mag blijven.
Dus, tot over een paar weken
en een prettig weekend.
DOEIIIIIIIIIIIII.






35 Comments:

Blogger ArtMus said...

Na alles wat je doorgemaakt hebt zul je hier ook door heen komen.
Het is fiks, heel fiks.....maar jij bent een sterk mens en daarom ga je het zeker redden.
Je zult moeten leren omgaan met de beperkingen die je naderhand hebt...en ook dat is fiks , maar ook daar zul je mee leren leven.
Jij bent een opgewekte en krachtige vrouw met een hele sterke man aan je zijde , dat is de grootste rijkdom die een mens maar kan hebben.

Ik wens je alle goeds en gezondheid.
Mieke ik wens je veel sterkte.
en ik wens je heel veel " thuis "

tot heel gauw Mieke XXXXX

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke
ik wens je veel sterkte beste meid
ik kom hier regelmatig eventjes kijken doe de groeten aan je man en schoonmoeder ook hen wens ik sterkte.tot later beste Mieke.
Novelle

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous Truus(depetvan) said...

Ik wens jou en Chris heel veel sterkte Mieke.
Enne, zet 'm op hè!!!

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous beuzeblaadje said...

Het staat er al!
Vanmiddag las ik dit gedicht bij jou maar nu ik het hier weer lees kruipt me het kippenvel over mijn armen...

Wat ik je wil zeggen heb ik je al gezegd: heel veel sterkte, heel veel succes en denk er om: weer thuis komen!! Als je dit alles hebt gehad kom ik weer bij jullie in Bad Bentheim al was het alleen maar om die heerlijke Duitse broodjes : -))))

Dat laatste is een grapje maar dat snap je zeker wel!!!!!!

Jij hebt samen met Chris een hele grote plek veroverd in mijn hart dus ik hoop en bid en duim dat je ook dit allemaal weer red en ik zeg gewoon: tot over een paar weken!!

XXXX
beuzeblaadje
OT: Ik doe mijn best morgen "het" log er op te hebben staan!

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dat is heel wat Mieke, met jou hoop ik dat je hierna idd heel lang thuis mag zijn.
Lieve meid (dat mag ik toch wel zeggen hè.)
wens je heel veel sterkte toe met deze ingrepen.
Hou je haaks.
Lieve groetjes Bep

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous Wenz said...

Zo zie je maar, we kunnen nooit voorspellen hoe ons leven loopt. Maar wat heb jij een hoop obstakels moeten overwinnen de laatste jaren zeg. Maar zoals Eveline al zegt: je bent een sterke vrouw, een doorzetter, en die twee lieve mensen zo dicht aan je zijde precies zo.

Heel erg veel succes, ook ik wens je maanden en maanden van thuis toe. We leven allemaal met je mee lieve Mieke, dat je er goed doorheen moge komen.

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous Ria van Oldtimer said...

Mieke,
Het wordt best wel spannend in Munster.
Maar knok en vecht voor wat je waard bent (en dat is ontzettend veel!!!!). Jij hebt nog kans, laat je thuisfront niet in de steek, maar vecht!!!

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous Di Mario said...

Sterkte in Munster...
We zullen aan je denken.

Love As Always
Di Mario

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous Jeanine said...

Het is heel veel wat je al hebt meegemaakt en ook heel veel wat je nog mee moet gaan maken. Ik wens je heel veel sterkte en kracht. Jullie allebei. Tot gauw Mieke.

donderdag, juni 04, 2009  
Anonymous oma said...

Ha Mieke,

We wensen je toch weer alle kracht en sterkte voor de komende periode.
Het is nu nog even vechten, en of het ooit helemaal bent uitgevochten weten we niet.
Hier is het ook vaak zwaar, maar je moet niet opgeven.
Een spannende tijd voor jullie allemaal, heel heel veel sterkte. oma en Schataina.

donderdag, juni 04, 2009  
Blogger amy said...

sterkte lieve mieke
op naar een heel jaar thuis!
ik denk aan je
en ook chris vergeet ik niet hoor!

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous ~~Seraka~~ said...

ik vind je een bikkeltje Mieke!!!
ik zal duimen voor een geslaagde operatie en een voorspoedig herstel
sterkte voor jou en Chris!

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous Wilma said...

Lief, sterk & vooral bijzonder mens!Ik wens en bid je de kracht van God toe.

ik hoop dat Hij met je mee wil gaan.Dat bid ik je toe.
Liefs:Wilma.

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

lieve lieve miek
heel veel sterkte en succes volgende week en hoop stiekem dat je toch je laptop kan gebruiken (meeste ziekenhuizen hebben toch wel internetvoorziening tegenwoordig)

Dikke smakkerd en knuf

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous Marielle said...

Heel,heel veel sterkte volgende week !!
Ik hoop dat de allerbeste artsen en de allerliefste zusters aan je bed zullen staan !
Sla al onze steun, hoop en liefde op in jullie harten en gebruik het in de moeilijke tijden die komen.
Dan kan het niet anders of we spreken elkaar snel weer !!

En dit weekend ...
Dat het bijzonder mag worden !

vrijdag, juni 05, 2009  
Blogger Yvette said...

dappere vrouw..het gaat goed komen!
Ik neem je mee in mijn gebeden.

tot gauw..weer thuis!

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous pamitsha said...

Ik wens jullie beiden ontzettend veel kracht toe. Jullie zullen het nodig hebben.

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous marjolein said...

Wat ben je toch moedig, dapper en beresterk.
Maar toch wens ik je heel veel sterkte toe, misschien helpt het aangestoken kaarsje in een kerk in Lissabon.
Dag en tot over een poosje

vrijdag, juni 05, 2009  
Blogger Vedat said...

Jeetje, Mieke. Het lijkt wel of je er heel laconiek over praat. Toch wens ik je heel veel sterkte. Je zult het nodig hebben en niet alleen jij, ook iedereen, die jou dierbaar is.

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous Ank said...

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe en hoop dat je samen met de steun van Chris hier doorheen gaat komen en dat ik weer dagelijks van je opgewekte logjes kan gaan genieten!
Knuf van Ank

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous een Oldtimer said...

Er is al zoveel in de reacties gezegd en geschreven en ik zou niet weten wat ik daar nog aan toe moet voegen.
Het enigste wat ik nog kan aanvullen is dat ik steeds in mijn gedachten en met mijn gevoelens bij jullie zal zijn.
Je bent een geweldige persoonlijkheid, ik denk dat veel mensen je als voorbeeld van moed en doorzettingsvermogen mogen en zullen zien.
Ik wens jullie beiden alle kracht toe om ook deze strijd weer het hoofd te bieden en te overwinnen.
XXXXXX
Jan

vrijdag, juni 05, 2009  
Blogger klaproos said...

gohhh mieke,
ik was al zo blij toen ik dat las, en toen volgede de domper,

ik hoop dat je het heel erg goed maakt en dat het allemaal mee mag vallen voor jou,
ik zal duimen

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous Elmar said...

Je hebt in ieder geval de juiste instelling Mieke, dus het moet goed komen!
heel veel sterkte en hopelijk is dit de laatste keer en kun je dan minstens een heel jaar thuis blijven!
groetjes,
Elmar

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous FietsMargreet said...

Ook ooit begonnen als borstkankerpatiënte in 2001: kun je zien hoe verschillend het verder kan gaan. Heb net alweer de achtste jaarlijkse controle achter de rug en dan ben je blij. Maar jouw verhaal is de andere zijde van de medaille. Fantastisch hoe je er mee omgaat, maar verdriet blijft. Nadat ik mijn man verloor aan kanker in 2004, gaat je eigen film opnieuw af, maar ik blijf, net als jij vechten, want dat is het enigste wat je kunt doen. Maar omdat ik ook de andere kant heb meegemaakt heb ik groot respect en bewondering voor Chris.
Zal je dagelijkse logjes missen als je niet mag of kan internetten via je laptop. Mieke, ken je nog maar kort, maar heeeeel veel sterkte en groetjes Margreet

vrijdag, juni 05, 2009  
Blogger F & A said...

Zo....... Miek wat krijgen jullie wat voor je kiezen zeg.
Niet te bevatten wat een mens moet doormaken.
Beuzie laat ons webbie`s zien wat voor lieve en geweldige mensen jullie zijn.
Echte Kanjers !!!!
Hoop dat je het goed doorkomt Mieke
Ik denk aan jullie en blijf duimen!!
Lieve Mieke en Chris sterkte sterkte sterkte.....
Lieve groet Ay (ajeetje.web-log)

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous oma said...

Ha mieke,

eigenlijk wel appart, dat men vaak zoveel overeenkomsten heeft, soms in een heel gekke hoek.
Dan kun je zeker ook tekst die op zijn kop staat goed lezen? oma

vrijdag, juni 05, 2009  
Anonymous Tiny said...

Wens jullie heel veel sterkte en kracht toe.
Hoop dat je ook dit allemaal weer goed doorkomt en je over een tijdje weer thuis bent.
Wat een moeilijk strijd die je al hebt afgelegd.
Maar je bent een vechter, dus ga ervoor.
Lieve groetjes

zaterdag, juni 06, 2009  
Anonymous lenie said...

nou de gevallen vrouw krabbelt weer overeind hoor ...*grin* ..was al met Pinksteren gebeurt .
maar de ellende komt pas na een paar dagen naar boven , heb nu nog een zere bil ...ja ach hé ;)
meis kom je even alle goeds wensen , en een fijn weekend ...want dat moet het worden hé !! Voor maandag alle sterkte gewenst , XXXX
van Lotje en mij ;)

zaterdag, juni 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik wens jou en je man heel veel sterkte enjij bent zo'n opgewekte positieve vrouw jij gaat ook hier weer door komen!

Ik steek voor jou een kaarsje op jij moet helaas zelf de rest doen zet hem op he!

Liefs Sary

zaterdag, juni 06, 2009  
Anonymous Daisy said...

Ik wens je heel veel sterkte toe!! Laat de moed niet zakken!

zaterdag, juni 06, 2009  
Anonymous marl1 said...

Je moet er weer doorheen en dat zal vast niet meevallen, maar dan hoop ik dat je hierna lekker lang gewoon thuis kunt zijn....
Heel veel sterkte gewenst!!!!

zaterdag, juni 06, 2009  
Anonymous elly said...

Ik las het even bij Beuz. Ook ik wil je graag het allerbeste en veel sterkte toewensen in de komende periode.

zondag, juni 07, 2009  
Anonymous thea said...

Mieke, alle goeds gewenst en
heel veel sterkte. Hopenlijk ben je er over een paar weken weer.

maandag, juni 08, 2009  
Anonymous marjolein said...

`k Zal wel al te laat zijn om je nog eens alle sterkte toe te wensen
Hou je taai
Dikke knuf
Dag

maandag, juni 08, 2009  
Anonymous plato said...

Het is zwaar maar je bent een krachtige vrouw. Zo krachtig dat je iedereen steeds weer verbaast. Mij zeker. Je gaat het redden. Het is de positiviteit in je die de doorslag geeft. En dat is je van harte gegund. Veel sterkte Mieke. Ik denk aan je, elke dag en ik duim nu!!

dinsdag, juni 09, 2009  

Een reactie posten

<< Home