maart 23, 2009

GEZIEN IN DE DIERENTUIN 5

Hebben jullie dat nou ook?
Ik zou er zo bij willen gaan liggen
en heerlijk kroelen.
Ziet er zoo lief uit.
Oh ja, voor ik het vergeet,
dit is de luipaard.
Dit is het mannetje.
Het vrouwtje is een beetje kleiner en zit
in de kooi ernaast.

.

Dit is de Europese wilde kat.
Prachtig beest met een prachtige kop.
Maar ik ben zo wie zo een katten mens hoor.
Aaien zou ik deze ook niet.
.




.Dit is de kater.
Dat kun je wel zien aan de brede kop.
In de kooi ernaast zit het vrouwtje.
Die had zich verstopt,
die konden we niet vinden.
Jammer nou.
Maar, het was de eerste keer
dat we deze meneer in aktie zagen.
we zijn al zo vaak in de dierentuin geweest,
maar zoals het bij een echte kat hoort,
als wij kwamen,
SLIEP HIJ.
Nu dus niet.
Zou het voorjaar in de lucht zitten????

.

20 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Voor zover ik heb begrepen zit het voorjaar inderdaad in de lucht maar blijft het daar nog even hangen.
Het voorjaar is, hoe spijtig ook, net als alle katachtigen eigenwijs en doet wat het zelf wil.

maandag, maart 23, 2009  
Blogger amy said...

bij onze katers is het voorjaar hen in de bol geslagen...

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

@ Reactie op je reactie

Mieke dat was de vraag niet!
De vraag was: Hoe lang Hoelang was!
Want alle Chineesen die Hoelang heten zijn even lang!

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

mooi die wilde kat zeg ...
eindelijk eens wakker !
ja meis , het weer is weer even over ..balen zeg , want heb nog bergen werk in de tuin .....
beste smoes om even niets te doen toch ??? hihihihihihihihi

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Haha...weet je wel zeker, dat hij Europese "wilde" kat heet???
Hij slaapt meestal als jullie komen en zit ook nog eens in een kooitje....dat versta ik niet onder "wild" hoor!!!!
Volgens mij ben jij wilder, haha...
Groetjessss..Ria.

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja dat gevoel heb ik ook altijd als ik deze dieren zie maar het zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken.

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die neiging krijg je wel als je het luipaard ziet.
Zou het maar niet uit proberen.
Een hele mooie foto.
Je serie van de kat is prachtig je bofte dat hij wakker was.
Hier stond gisteren een trieste maar wel heel vertederende foto in de krant,van het overleden ijsbeertje met de moeder die met haar hoofd tegen het hoofdje van haar dode kleintje lag. Ze kunnen het kleintje pas weg halen als moeder en het andere kleintje naar binnen gaan.
Moet een triest gezicht zijn geweest voor de bezoekers van het Ouwehands dierenpark.
Had vrijdag nog op het net naar een filmpje gekeken hoe ze voor het eerst naar buiten mochten.
Dag Bep

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige katten
Je zou ze zo willen knuffen :)

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben ook een lui paard... heerlijk om tegen aan te kruipen.

Love As Always
Di Mario

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt de katachtigen mooi gefliepst en om er naast te gaan liggen zou ik geen zin in hebben als ik die nagels zie.

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijke foto's weer en genietend van de teksten ben ik in ieder geval even in een duitse dierentuin geweest ( ik mis artis zo vaak)
liefs van leny

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ze zien er idd. erg aaibaar op je foto`s uit, maar ik denk niet dat je er zonder kleerscheuren vanaf zou komen :(( Dus laat maar achterwege.
Dag

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

nee dara kun je beter niet mee knuffelen hé mieke , maar je zu het wel zo willen doen dat ben ik met je eens,:-)

toch maar liever niet

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken al zien ze er zo wel erg lief uit.

maandag, maart 23, 2009  
Blogger Els said...

Heb weer even pauze. Weet je dat Luipaard printje is ook wel leuk op de muur Hihi

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie soort genoten!
Een beetje wilder dan wij, maar net zo lui, tot het voorjaar losbreekt! ;-)
kopjes,
Tijgertje, Liesje, Loesje en Tommy

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik denk het wel hoor miekepiekie
Novelle

maandag, maart 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Om eerlijk te zijn heb ik dat niet nee dat ik daar bij zou willen gaan liggen en kroelen....
Het lijken me allemaal katjes om niet zonder handschoenen aan te pakken! Maar wel mooi!!

Groetjessss,
beuzeblaadje

dinsdag, maart 24, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het ziet er allemaal schattig en mooi uit maar helaas zijn ze toch iets gevaarlijker!? We zouden het soms wel eens vergeten als we zo zien slapen! Leuke foto's!

dinsdag, maart 24, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Joepie, katachtigen!!! :-)
Je zou die kater maar voor een huiskat aanzien... ;-)

dinsdag, maart 24, 2009  

Een reactie posten

<< Home