juni 06, 2008

auto

hij had een rood, niet al te groot
maar keurig autootje
met Sint Christoffel, vrouw en kind'ren
op een fotootje
met vier papieren roosjes in twee plastic vaasjes
en in en doos wat jodium en wat gaasjes
hij had twee blikjes bier, een buisje aspirine
en een reservewiel, 'n extra blik benzine
hij had twee appels bij zich en 'n boterhammetje
'n paraplu, 'n nagelvijltje en 'n kammetje
op alles voorbereid, behalve op die zak
die als een gek opeens de hoofdweg overstak.
Toon Hermans

Dus mensen, als je de weg op moet, uitkijken alsjeblieft.
Er zijn genoeg idioten die het niet doen.
Allemaal een prettig weekend.

.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wie houd er nu rekening met zo'n zak die zonder te toeteren de weg overstak.
Dus moet hij nu voortaan (zie foto's) met een veel mooier autotje door het leven gaan.
Fijn weekeinde toegewenst

vrijdag, juni 06, 2008  
Blogger Els said...

oei dat zal me een klap gegeven hebben met die extra benzine in de auto. gelukkig had hij een asperientje tegen de schrik.

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Die Toon kan het mooi vertellen en
zo'n zak hoop ik vandaag niet tegen te komen.
OT Nagels is niet mijn werk.
Fijn weekend gewenst.

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig had hij een kammetje om daarna zijn haren weer te kunnen kammen.

Love As Always
Di Mario

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik zal er vooral morgen aan denken, Mieke, want ik heb naar Drenthe veel meer in de auto, dan een paraplu, 'n nagelvijltje en een kammetje, haha.....

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

jakkes ..we zullen voorzichtig rijden Mieke !!
OT: Lotje kijkt alleen maar weet ondertussen wel dat ze een standje krijgt als ze er achteraan gaat .
Maar als ik er niet bij ben , weet ik het niet hoor , zal nooit zeggen ....doet mijn hond niet ;))
fijn weekend .... wordt een warme hier mét muggen ..dus macro mee ;))

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

zielig
alles stroomt
asfalt lucht en blik

auto’s rijden in een kooi
van felwit licht achter
een kleine wereld

andere hebben rode lampen
ze knipperen seinen
groeten zonder inhoud

en lezen blauwe borden
stoppen bij gele praatpalen
bij mechanische onwil

dan zie je opeens mensen
die daar toch niet horen
luisteren naar een verre stem

de weg is voor anoniemen
hun ziel zit in hun volvo
thuis krijgen ze die terug

sommigen laten hem
achter in de auto
© henk posthouwer

Héérlijk weekend gewenst, strakjes!

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Help een rood gevaarte op de weg.. maakt het leven toch spannend

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zonde van dat mooie auto-tje in de prak.....
Maar idd er rijden helaas meer gekken rond dan dat er vast zitten.

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is eindeloos genieten van Toon zijn verhaaltjes en versjes kan er niet genoeg van krijgen.
En de mensen waar ik morgen bij in de auto zit zullen echt wel voorzichtig zijn. We gaan een dagje weg met de fotoclub.
Jij ook een heel fijn weekend.
Groetjes Bep

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja dat is er weer een van Toon die ik nog niet kende! Mooie tekst Mieke al hoewel de inhoud natuurlijk niet zo mooi is. Bar en boos wat voor "zakken" zich soms op de weg bevinden. Ik las hier vanmorgen ook nog weer een akelig bericht in de krant....Maar daar wil ik niet te lang bij stil blijven staan, ik zal goed uitkijken! Maar morgen laat ik me voor het grootste gedeelte rijden!!

Fijne dag,
beuzeblaadje

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb dan wel geen auto maar ik zal toch uitkijken. Ja, zeg....ik wil daar niet voor idioot versleten worden. Ik kijk wel uit.

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toon blijft leuk om te lezen he,
ik heb er een gebedebboekje van.
Misschien zet ik wel eens wat op mijn log,Mieke een heel fijn weekend ...liefs Coby

vrijdag, juni 06, 2008  

Een reactie posten

<< Home