juni 04, 2008


Deze leuke vogeltjes (naam weet ik niet), zitten iedere dag bij de achter buuf op de was lijn, de katten uit te dagen.
Onze katten kunnen er niet bij komen, omdat Chris achter het huis alles zo gebouwd heeft, dat de katten niet weg kunnen lopen.
En die worden hartstikke gek van dat getjilp.
.

Wat dacht je ervan Momo, zullen we eens proberen om boven op de schuur te komen?
Maar dan moet jij wel als eerste gaan hoor, ik durf nog niet zo goed.
.
Oke, ik ga wel voor hoor.

Pfffffff, wat een klimmen zeg, ben ik al bijna boven?
.
Nou kom jij ook eens Pucky, laat mij niet al het werk alleen doen zeg, ik klim me de rambam en jij staat beneden te kijken.
Kom op meid!!!!
.
Allèè, samen zijn we sterk.
.
Oeps, de bovenste rand is geen hout, dat zijn hele gladden plankjes uit eterniet en we kunnen er onze nagels niet inzetten.
Wat een rotstreek zeg.
.
Daar boven op het dak, daar moeten we naar toe Pucky.
Van daaruit kunnen we zo bij de buurvrouw in de tuin springen.
En van daaruit is het een makkie om die vogels te snappen.
Hoop ik.
.
Weet je wat Puck, ik hou het voor gezien.
Ik krijg kramp in mijn poten.
Ik ga weer naar beneden.
Stomme vogels.
Stom baasje die alles veels te zeker gemaakt heeft.
Verdorie, verdorie, verdorie!!!!!
.
Je hebt helemaal gelijk Momo.
Mij lukt het ook niet.
Ik denk dat ik maar eens bij de dieren bescherming opbel.
We worden hier vast gehouden, kunnen nergens heen.
Helluuuuuuup.
We komen niet bij die stomme vogels en moeten alweer blikvoer eten.
De muisjes hebben we al allemaal opgegeten.
En kuikens lusten we niet.
Wij zijn zo zieligggggggg.

.

20 Comments:

Blogger Els said...

hahahahahahahaha,wat leuk. Wat een zielige poesjes die zitten hartstikke opgesloten hahahahahahahahahahaha

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik leg in een deuk, wat een super serie..
En die vogels maar lachen na na na na na......:-)))

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

het is een prachtig gezicht, die beide klauteraars zo naast elkaar naar boven klimmend. Maar...... ze moesten ook nog weer naar benend.

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

*Gniffeldegniffel* wat een mooi beeldverhaal, Mieke.
Pucky en Momo zijn rasartiesten, hoor.
Na zo'n act hebben ze wel wat extra's verdiend hoor, maar geen vogeltje!!!!!

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb hier nog wel een muisje voor ze in de tuin hoeven ze zich niet zo in te spannen. Was weer even lekker lachen met je leuke foto's en verhaal.
Bep

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

haha heerlijk ik zit hier hardop te grinneken :)
gekke meiden
o wat zouden ze ze graag pakken die vogeltjes
enne weet je helemaal niks van of ze geen kuikentjes lusten, mogen die arme drommels van jou weer niet ;)

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Se benne helegaar niet sielig want ik kan geneens klimme in de bome in het bos bij mijn moeders, die hebben mij vast aan vijf meter touw. Ik weet niet eens wat klimmen is, kan wel lekker mijn nagels scherpen aan de bomen. Maar wat een gymnasten zeg die twee,,
groet van charley tha man in tha houzzzeeeee

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

gni gni !!
je hebt de zwarte roodstaart gefliepst ;)) volgens mij nog jongen ook ..... en die donderstenen geven zo wel even een showtje acrobatiek weg zeg ....prachtgezicht !!
OT: bedankt voor je lieve woorden , ook jij weet wat het is ..die angst de eerste keer !
maar is goed gegaan , tot nu toe .
knuffel terug hoor ..even een armpie om die schouders ;))

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahahaha....SUPER GEWELDIG!!!
Wat een kostelijk verhaal Mieke, kon zo in een kinderboek daar zou iedereen van smullen!!!!
En die foto's......ooooo ik vind ze wel zielig hoor die Puck en Momo van jullie. Zie ze nu daar eens hangen!! Heb je dan geen medelijden?

Fijne dag nog!!!!
beuzeblaadje

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt een mooi een spannend verhaal over het kattenleven geschreven.
Maar ze hebben nu wel wat lekkers, zoals gestampte muisjes, verdiend.
Je zou ook kunnen overwegen een nood uitgang te maken zodat ze bij ernstge vogeloverlast, zoals in je verhaal weergegeven, maatregelen kunnen nemen.

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hi, hi, hoe verzin je het, zit met een big smile achter de pc :))
Maar daar woont wel een heel handig baasje, mijn complimenten aan C.
Die foto, dat ze daar alle 2 hangen...lachen joh !!
Dag, marjolein
@ Dat lege terras was te duur(alleen dineren !!)
Dag, marjolein

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb hier smakelijk om zitten lachen, maar ik vind het wel een beetje zielig voor Puck en Momo.
Doen ze zo hun best om te klimmen, en net als ze er bijna zijn moeten ze toch weer loslaten...
Zielig hoor! ;-)

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha wat heb ik genoten van je verhaal Mieke!
Ik heb wel een klein beetje met jullie te doen hoor Momo en Pucky maar de baasjes hebben het beste met jullie voor hoor!
Speciaal voor Momo en Pucky een grote troostknuffel omdat je niet bij de vogeltjes kan !
Marij

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat zijn geen katten, maar klauterapen! Lekkere donderstenen :-)

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha, je ziet het ze gewoon denken.. Tja ik zeg niet voor niets, katten zijn eigenwijs.

Love As always
Di Mario

woensdag, juni 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zoem zoem, zei de bloem
Knor knor, zei de bij
Wie ben jij?

Ik, zei de haas
Ik ben de baas
Over heel de wei

Grauw grauw, deed de muis
Maak nou gauw
Ik ben de baas
En ook over jou

Ork ork, zei het gras
En dat vertel je me nu pas?
Stel dat ik er niet was

Ia ia, deed de pad
Wat was het hier dan lekker glad

Beêh beêh, zei de worm
Maar dan blijf ik nooit meer in vorm

Miauw miauw, deed de vink
Dat is iets wat ik zeker niet klagelijk vind

Boe boe, deed de luis
Maar wie is nu de baas in huis?
© Ellah We

Hihi, pràchtige klimmertjes heb jij! Die moeten beslist eens aan de kampioenschappen meedoen!

donderdag, juni 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat prachtig om te zien je poezen zo te zien klimmen. Fijne week miek, ik ben er (weer) even niet... Liefs van mij!

donderdag, juni 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

mooi om ze zo te zien wat lijken ze toch op tom en tc ook die van ons zitten in de tuin
deze week mochten ze voor het eerst naar buiten, ze blijven uit zichzelf in de tuin, hoop dat dat zo blijft
liefs yfke

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk wreed zijn jullie voor je katten. Dat vogeltje voelt wel....hier zit meer in :-) Mooie serie. 't Kan zo in een boek.

vrijdag, juni 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heb je nu ook gezien hoeveel jou en mijn katten op elkaar lijken?
vanacht slecht geslapen, t.c. die rooie was aan de wandel kwam vanmorgen om 5.20 uur aan de deur miauwen, vandaag dus niet buiten
liefs yfke

maandag, juni 09, 2008  

Een reactie posten

<< Home