april 11, 2008

voor Els

Bison.
.

Wat een kracht zit er in dit dier.
Het lijkt wel èèn bonk spieren.
Er lopen in de dierentuin Nordhorn
twee volwassen bisons.
.
Prachtig mooie beesten.
.
Met mooie koppen.
.
Maar sinds kort, zijn er ook twee kleintjes.
Je kunt er niet goed bij komen,
omdat ze in een extra hok staan.
.
Ik neem aan dat het nog te gevaarlijk is,
om deze kleintjes bij de groten te laten.
Dat zal later wel komen.
Deze kleintjes komen uit de dierentuin in Emmen.
Daarom ook dit blog speciaal voor Els,
omdat zij in deze dierentuin werkt.
Als ze de volgende keer bij elkaar zijn, maken we weer foto's.

.

12 Comments:

Blogger Els said...

Leuk hoor. ik heb nog ergens foto s dat ze net geboren zijn. Nu kan ik af en toe nog even bij ze langs.

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

zijn inderdaad imposante dieren zeg ...mooie koppen . Jammer dat we de kleintjes niet goed kunnen zien , en leuk die uitwisseling onderling van dierentuinen ...;))
meis een goed en zonnig weekend gewenst en groetjes van ons alledrie ;))

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het zijn inderdaad kolossale beesten, hè?
De kleintjes worden goed beschermd.
Je zou even met je lens tussen de spijlen door moeten kunnen, hè?
Fijn weekend, Mieke.
Groetjes, Ria.

vrijdag, april 11, 2008  
Blogger Alex said...

heb ik een degavou??? of zijn dit verhalen die ja knipt en plakt?? van ee jaar geleden??

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Bizons

Ze buffelen bedachtzaam in het rond.
Hun wollen truitjes zijn te heet gewassen
zodat ze maar tot aan hun middel passen.
Daarachter volgt een strakke blote kont.

De staart gerafeld touw, een kruitvatlont.
Geen goeiig loeien, maar een dreigend bassen.
Je hoort het scheuren van de taaie grassen
en als ze verder lopen beeft de grond.

De stieren zijn het mooist, met saterkop
en blauwe tong, waarmee ze bronstig kwijlen
terwijl ze ruiken aan een bizonmeid.

Een kalf kijkt vragend naar zijn moeder op
- met hertenogen, oren groot als zeilen -
of die zijn truitje al heeft afgebreid.
© Patty Scholten

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het zijn prachtige dieren, die bisons. Toch zou ik er niet graag dichtbij komen, ze lijken me erg sterk. Jonge beesten zijn altijd leuk om te bekijken, jammer dat je ze niet goed kon fotograferen.

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou wat een kolossen he
Gigantisch
Mooi om te zien.

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi die imposante beesten, maar ik hoop er nooit een tegen te komen in een donker paadje hoor lol..
Mieke een fijn weekend liefs Coby

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige beesten!
Toch zou ik niet graag een kopstoot van ze krijgen... ;-)

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het zou een goed alternatief zijn voor de auto. Een zo'n beest voor een karretje.....maar ja....de autowegen zouden wel spoedig met slipgevaar worden bedreigd :-)

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad mooie beesten om te zien op veilige afstand!
Ze ogen echt heel sterk Mieke!
Zou daar de lijm naar vernoemd zijn: Bizonkit???

OT: Ik hem me vanmiddag weer rijkelijk "gevuld".Straks naar het resultaat kijken op de pc...altijd weer spannend!!

Fijn weekend,
beuzeblaadje

vrijdag, april 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Kijk dat moeten kinderen nou ook eens begrijpen. Ik ben groot.. Blijf bij mij uit de buurt. ;-)

Love As Always
Di Mario

vrijdag, april 11, 2008  

Een reactie posten

<< Home