april 08, 2008

We waren gisteren heerlijk 2 uurtjes wandelen.
Lekker genieten van het zonnetje.
Bij de eerste sluis was nog niets aan de hand,
maar toen we verder liepen en bij de tweede sluis aankwamen................
...zagen we dit.
Een reiger op vissen jacht.
Natuurlijk heb ik vaker een reiger gezien,
maar ik heb nooit geweten dat deze vogels
zo flink en snel zijn in het vissen vangen.
In een mum en een scheet,
had hij/zij het eerste visje binnen.
En niks niet bang hoor.
Daarachter liep een fietspad
en het was er druk.
De ene fietser na de andere.
Maar meneer/mevrouw, gaat gewoon door met vangen.
In drie minuten tijd,
had hij/zij 2 vissen gevangen.
Toen was hij/zij zat en ging er weer vandoor.
.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat was het lekker gisteren , zonnetje en eindelijk is geen regen..
En jou reiger heeft er ook schik van zo te zien,
hij vist vlugger dan ik hoor..

dinsdag, april 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat heb je mooi vastgelegd Mieke.
Deze reiger had dus een heerlijk maaltje en kon weer een tijdje vooruit.

dinsdag, april 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ja dat zijn rappe vissertjes , honger en eten , niet kijken naar nieuwsgierigen maar dooreten ;)
mooie reportage zeg ....
ze staan hier ook nogal eens bij de vijver , maar één beweging en weg zijn ze ..gelukkig !!!
want ze vissen alles leeg !!

dinsdag, april 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hij kan beter daar aan het slootje zitten dan aan mijn vijver :-))))

wel mooi om gade te slaaan denk ik ja,

groetjes
klaproos

dinsdag, april 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het blijft een mooie vogel he Mieke? Veel mensen zien hem liever gaan dan komen omdat ze een vijver hebben maar ik zie hem graag!

Mooie serie heb je er van gemaakt!
Zelf gefliepst?

Groetjes,
beuzeblaadje

dinsdag, april 08, 2008  
Blogger Unknown said...

Heerlijke beesten die gewoon bij Nederland en het weiland vooral horen.
Fijne avond Mieke. knuf

dinsdag, april 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi gezicht he zo'n reiger op stelten en tjoep daar heeft ie weer een visje. Een genot om naar te kijken.

dinsdag, april 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Tja zo lekker een visje puur uit de natuur. Daar is niets mis mee.

Love As Always
Di Mario

dinsdag, april 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat heb jij geluk gehad, dat je dit zag (en nog mooi vastlegde ook!). Héérlijk!

woensdag, april 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb ze vaak aan de waterkant zien zitten, maar nog nooit het geluk gehad om ze zo op de foto te zetten. Mooi!

woensdag, april 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi Mieke, deze link ga ik naar Novelle sturen (zie mijn links) want die is gek op reigers.

woensdag, april 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

en hier ben ik dan..... mooie vogels he? afgelopen zondag stond er eentje op een huizenblok in het zicht van onze voorkamerruit.prachtgezicht hoor.
fijn he deze lichte voorjaarsdagen.
novelle

woensdag, april 09, 2008  

Een reactie posten

<< Home