februari 09, 2008

mijn gebed


Dit is uw orgel Heer, dit is uw kerk
'k Loop zo maar binnen Heer, net van mijn werk
Niet voor de priester Heer of vooor 't antiek
Ik kom alleen maar Heer, voor de muziek
.


Is 't bezwaarlijk Heer, dat ik hier zit
Maakt 't wat uit o Heer, dat ik niet bid
'k Ben niet hervormd of zo, niet katholiek
Ik kom alleen o Heer, voor de muziek.
.

Ik kom hier vaker Heer, haast elke week
Nooit bij een zondagdienst, nooit bij een preek
Als je alleen bent Heer, zonder publiek
Nou, dan geniet je meer van de muziek.
.

Ik had een rotdag Heer, 't lukte niet best
Werd door collega's Heer, ook nog gepest
't komt door het orgel Heer, door uw trompet
Ik kwam haast ongemerkt tot een gebed.
.
Dit liedje, gezongen van Mieke Telkamp heel veel jaren geleden, kwam ik tegen op internet.
Het sprak mij zo erg aan omdat ik mijn "weg" naar het geloof, heel erg kan vergelijken met dit liedje.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Had je eigenlijk op zondag moeten publiceren hé, Mieke
*wink, big smile*
Héérlijk logje, heb er van genoten!
Maak er een muzikaal weekendje van, wil je?

zaterdag, februari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ken hem van iemand ander, een man, maar zijn naam ben ik vergeten, het geluid niet..

Voorzichtig in het huis van god.. ik denk dat jij er meer uit haalt dan menig kerkganger!

zaterdag, februari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik geloof in meer dan de erk mij kan bieden, maar respecteer een ieder zijn stappen naar de Heer.. Het is een mooi liedje Mieke.. Het zijn mooie stappen ..
Fijne weekend.

zaterdag, februari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit is een prachtlied en net als kruidje heb ik het ook door een man horen zingen maar weet niet wie. Mieke, jullie een fijn en zonnig weekend gewenst!

zaterdag, februari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit kan ik niet lezen zonder dat er tranen over mijn wangen rollen Mieke. Het kost me echt even slikken maar dit was een lievelingsnummer van mijn vader. Hij heeft, maar ook ikzelf heb, dit nummer zooooo vaak gezongen!
Ondanks de emoties heerlijk om het hier bij jou te lezen!

Dank je!
Liefs,
beuzeblaadje

zaterdag, februari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit reli-pop nummer werd niet door Mieke Telkamp gezongen, maar door D.C. Lewis. Het nummer is geschreven door Gerrit den Braber en Joop Stokkermans.

Aan D.C. Lewis is daarna ook gevraagd om het nummer 'Waarheen leidt de weg' uit te brengen. Maar hij had geen zin om relizanger te worden en weigerde.
Vervolgens heeft Mieke Telkamp van dat nummer een hit gemaakt.

Dit heb ik allemaal hier:
http://www.mijngelderland.nl/nc/hoofdmenu-mg/thema/mg-verhaal/artikel/128//categorie/98/
gevonden.

Zelf heb ik helemaal niets met dit soort religieuze nummers. De foto's van de orgels vind daarentegen ik prachtig!

zaterdag, februari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Kan nooit op je log komen ? Misschien nu wel ?
Maar een mooi lied met passende foto`s

zaterdag, februari 09, 2008  
Blogger Els said...

Ik kan me ook nog vaag herinneren dat het door een man werd gezongen. Maar ik vond dit lied niet veel en Mieke Telkamp was ook niet helemaal mijn zangeres.

zondag, februari 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Merciekes meid, voor je lieve wensen op mijn blog!
En maak er een héérlijk zondagje van hé?

zondag, februari 10, 2008  
Blogger mieke said...

Ik ken dit liedje/gebed alleen maar van Mieke Telkamp.
Wat niet betekend dat het mijn favo zangeres was.
Maar de text spreekt mij heel erg aan.

Lieve Beuz, Fijn meis, dat ik je op zo'n manier kon bereiken.
Knuf.

zondag, februari 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit nummer ken ik ook als een nummer gezongen door D.C. Lewis. Misschien heb ik ergens in het stof het singeltje nog wel. De tekst spreekt me heel erg aan en nog steeds mag ik heel graag orgelmuziek beluisteren. Vooral de toccata van Bach.
fijne zonnnige dag verder

zondag, februari 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Op YouTube vond ik dit filmpje. Het begin is een beetje vreemd, maar verder zijn de beelden mooi. Hier wordt het gezongen door D.C. Lewis.

http://www.youtube.com/watch?v=EghSpmAijYw

zondag, februari 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heel bekend lied.mooi he?
novelle

zondag, februari 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie tekst. (Foto's ook trouwens.)

zondag, februari 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Kerken zijn uiterlijk vaak mooie gebouwen.
Lang geleden waren het gebouwen die een zekere warmte uitstraalden.
Die warmte is in de meeste gevallen verdwenen door dat we er (letterlijk) geen energie meer in steken.
Wat is overgebleven is nostalgie.
Voor de meeste mensen is het gebed ook nostalgie geworden.
En langzaam maar zeker hoor je dan ook de orgelklanken vervagen en de popmuziek uit de kerkgebouwen komen.
"Ja ik heb een rotdag Heer, want ze hebben me de kerk uitgepest!"

maandag, februari 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat was een hit vroeger van D.C.LEWIS, niet van la telkamp, die had het meer van waarheen waarvoor de nummer een hits op begrafenissen en crematies,De tekst blijft toch nog actueel
liefs van leentje

dinsdag, februari 12, 2008  

Een reactie posten

<< Home