februari 08, 2008

rijbewijs


Mammie heeft een nieuwe manie
Zij zit nu aan het stuur vol branie
Aan haar kleine kar
Vader zit erin vol zorgen
Speculeert vandaag of morgen
Loopt het in de war
Moeder moet haar stand hoog houden
Tegeover andere vouwen
Zij chauffeert charmant
Paps neemt nog een overstapje
Op de tram en eet een hapje
In een restaurant.


Ma chauffert
't is net een plaatje
Vreemde mannen blijven staan
Als ze ma in haar kleine
Blauwe two -seater zien gaan
Pappie tobt om zijn belasting
En de crisis maakt hem grijs
Maar een auto moest er komen
Mammie heeft haar rijbewijs
Mammie heeft haar rijbewijs.
.


Ma zit onder het chaufferen
Soms met pa te debatteren
Auto's zijn niet duur
En je kan het kinderleven
Zoveel zin voor schoonheid geven
En voor de natuur
Pratend werkt ze met pedalen
om de honderdtien te halen
En de claxon loeit
Bloemetjes door het gras bevangen
Laten plots hun kopjes hangen
En zijn uitgebloeid.
.

Ma chauffert
En in een dorpje
Gilt een zwaar verminkte kip
In een greppel kreunt een varken
Met een opgezwollen lip
En een poes die juist op pad ging
In dit landelijk paradijs
Rijdt ze zo tot Persisch kleedje
Mammie heeft haar rijbewijs
Mammie heeft haar rijbewijs.
.
Louis Davids

14 Comments:

Blogger Els said...

hahaha,begrijp je nou waarom ik niet meer achter het stuur kruip.

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Louis Davids had het precies niet hoog op met vrouwen achter het stuur, hé Mieke? *wink, big smile*
PS: heb jij een rosse poes dan? Leuk! Had ik ook, maar die is heel jong gestorven, jammer genoeg.

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hi hi ook mijn moeder heeft haar rijbewijs al 15 jaar in de kast liggen!
nu hoorde ik van de week dat ze binnenkort weer in een auto stapt
houdt nu kinderen en dieren binnen!
moest dus even lachen
dank je yfke

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

zijn sterke foto's hoor , gelukkig maak ik het zo bont niet ;)))
ik parkeer netjes , alhoewel er van de week ook een VROUW tegen me zei , dat mijn auto scheef stond in het parkeervak en je daar een bon voor kon krijgen !!!! Ik heb haar maar niets terug gezegd ;))Ze wist het écht zeker , ik vecht nu nog tegen die ingehouden lach !!
meis een fijn weekend met héél veel zon ;)
liefs wij uit het noorden ;)

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb dat roze papiertje (inmiddels is het een kaartje) al meer dan 40 jaar, maar ik heb het in al die jaren nog nooit gepresteerd om de auto zo te parkeren, als die vrouwen hier ;))
Leuk liedje met leuke foto's, Mieke.
Een heel zonnig weekend voor jullie.
Groetjes, Ria.

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja,ja, in de tijd van dit liedje was het echte emancipatiebesef nog ver te zoeken.

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toen was het nog een unicum, een vrouw met een rijbewijs. Zo zie je maar weer, vroeger was niet alles beter. Een fijn zonnig weekend gewenst daar in Duitsland.

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha schitterend wat een tekst!
Alweer Louis Davids zie ik, zo leer ik hem alsnog kennen!!

Fijne dag,
beuzeblaadje
OT: Alles goed? Mis jouw reactie op mijn log!

vrijdag, februari 08, 2008  
Blogger Chris said...

Ik zeg maar niets omdat het beter is!

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

och arme!!!
heerlijke plaatjes bij deze lollige tekst
gelukkig slaat deze tekst niet op mij :)

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hallo dat is een oudliedje zeg bijna uit de steentijd hahaha
Novelle

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

foei mieke toch je zet de dames wel in verkeerd daglicht zo hoor :)

mooie plaatjes :)

vrijdag, februari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nee ik geef geen reaktie op het rijgedrag van dames.
WANT DE FOTO'S ZEGGEN VOLDOENDE

maandag, februari 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahah maar weten jullie nou ook waardoor de vrouwen zo rijden???

Omdat ze les hebben gehad van een man.

donderdag, april 17, 2008  

Een reactie posten

<< Home