december 06, 2007

De parkieten kooi is erg groot.
Het is een hele grote voillere waar je naar binnen mag, waar een bankje staat om te gaan zitten genieten van alle parkieten.
.

Er zitten gewone parkieten, koningsparkieten en vinken..

.

Maar het meest vliegen er de parkieten.
Dat zijn er wel 60-80 stuk.
Overal vliegen ze, ze hebben een mooi leventje daar.
,

Bij de ingang van de dierentuin kun je voer kopen voor de parkieten.
Dan komen ze op je hand eten.
Leuk hoor, wij doen dat nooit, die dieren zijn zo nieuwschierig, als je rustig zit, komen ze zo ook bijj je zitten.
.
We zijn er nu ook achter waarom de parkieten zo graag aan mijn racecar zitten te pikken.
Ze zien zichzelf spiegelen in de velgen van de wielen.
.
Iedere keer als wij daar in de dierentuin zijn, zitten we meestal wel drie kwartier tot 1 uur te genieten.
Het is een herrie van jewelste en je moet oppassen dat ze je niet omvliegen, maar het is hartstikke leuk daar.
De dierentuin is zomers en `s winters geopend.
Nou nog meer reklame maak ik niet hoor :-))

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dat zal zeker een herrie zijn met die herrieschoppers , ik heb ooit een parkietje gehad , liep hier door huis te banjeren en nam een bad in een bakje op mijn hand ;)

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

@ Beukenhaag behoort tot de Fagaceae of beukenfamilie.
Haagbeuk maakt deel uit van de Betulaceae of berkenfamilie.
dus of het snugger van me was ???

donderdag, december 06, 2007  
Blogger Chris said...

Is ook maar beter dat je niet te veel reklame maakt. Anders word het er veels te druk en lopen er nog meer nederlanders rond.
Zouden ze in nederland geen dierentuin hebben? ;-)

donderdag, december 06, 2007  
Blogger Brimstone said...

Daar kan je zeker een uurtje zoet brengen! Natuurlijk je velgen zijn spiegels :-)

@ Chris.
Heb je gezien dat Blogger nog steeds zit te rommelen. Al het Nederlands is nu ook verdwenen. Ben benieuwd wat ons nog meer te wachten staat.

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke foto's zo bij de rolstoel, en wat moet het heerlijk zijn dat ze om je heen vliegen, naar je toekomen en zelfs uit je hand eten. Daar word je volgens mij alleen maar blij van.

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk om zo te zitten midden in een stukje natuur. In het bos van Brazilie is een heel stuk vol met papegaaien, alles door elkaar, en mensen lopen er zo maar tussendoor. Dat ze onoderscheten zijn als ze uit dat gebied komen is niet zo erg, als men maar weet dat het de natuur is die er heerst...Leuke foto"s en nogmaals sorry Chris...please send me a new one
liefs van leny

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Goh dat is grappig dat ze graag op je wielen zitten.ik vind het ook een erg leuke stek maar mijn kids vinden het eng als ze laag overvliegen dus zolang blijven we er nooit.
xxx saskia

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

hihi ze kunnen jou zo inhuren voor een reclamecampagne voor de dierentuin :)

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

goh leuk Mieke al die parkietjes

novelle

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Een gaaf gezicht Mieke maar het lijkt me ook nog eng! Ik hoef ze eigenlijk niet "op" me te hebben, zie ze toch liever iets van afstand! Grappig dat ze zo aan de velgen van je rolstoel zitten, het zijn dus ook nog "ijdeltuiten"!!

Groetjes,
beuzeblaadje

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Parkietjes zijn hele gezellige vogels en zo te zien nog ijdel ook.
De velgen van jouw rolstoel moeten wel erg glimmen, als ze zich erin kunnen spiegelen.
gr.thea

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk op een bankie genieten van de parkieten...
Zo te zien zijn ze behoorlijk nieuwsgierig Mieke en wordt je rolstoel helemaal geinspecteerd..hoop dat ie goedgekeurd is..;) ;)

donderdag, december 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik wil niet brutaal zijn maar wat betalen ze je voor dit soort verborgen reclame?
Je hoeft waarschijnlijk ook al geen toeganskaartje meer te kopen.
En dat je geen voer koopt is ook logisch want dat krijg je natuurlijk gratis en waarschijnlijk wordt die racecar van je ook nog gratis gewassen.

vrijdag, december 07, 2007  

Een reactie posten

<< Home