oktober 30, 2007

opvoeding


Hier een paar dingen die hopelijk ieder kind wel eens van zijn/haar ouders te horen krijgt.
Knoop je jas dicht
Doe een sjaal om
Was eerst je handen
Kam je haren
Recht je schouders
Blijf niet hangen
Recht naar huis toe
Spreek met twee woorden
Stel je netjes voor
Eet zoals het hoort
En zeg U.
Het zijn ook de dingen die je je eigen kinderen iedere keer weer voorzegt.
.
Dan hier nog drie dingen die wij (broer, zus en ik) nog vaak zeggen, omdat we ze wel heel vaak te horen kregen.
.
Denk aan de bank. (als we aan het stoeien waren)
Denk aan de beeldbuis (ook bij het stoeien.
LICHT UIT.
.
De foto zijn mijn ouders zo'n 60 jaar geleden.


14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuk dat je zo'n foto van je ouders hebt zeg
En ja dat liedje met die tekst, waar was dat ook al weer van?
En idd het gaat zo hoor, ik hoor mezelf nu dingen tegen de kinderen zeggen, die ik vroeger zelf te horen kreeg hihihi

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

dus jij liet het licht overal branden ??? whahahahahahahaha , ken dat brul het nu nog ...maar dan tegen Aad , net een kerstboom dat huis van ons zo af en toe ;)))

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik hoor dit ook nog wel is in me oren hoor,en deuren dicht kwam er ook nog bij....wij stoken niet voor de buren hahaha..

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahahaha....geweldig!!
Als ik mijn kinderen soms hoor mopperen; die denken dat ik de enigste ben die nog steeds zo "zeurt". Vooral over die jas!!
Maar dat "LICHT UIT" is ook heel herkenbaar hoor!

Fijne dag,
beuzeblaadje

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha, het is toch overal hetzelfde. Zoals de ouden zongen piepen de jongen, gaat ook hier weer op. wat onze ouders tegen ons zeiden, gingen wij weer tegen onze kinderen zeggen.

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

wat een leuke log hahahaha vooral licht uit! hoe vaak mijn man dat heeft geroepen tegen onze kinderen en we hadden overal deurdrammers op beneden want anders moesten we steeds roepen ..deur dicht .Tja wij hebben 5 kinderen dus dat was welvaak roepen dus hahahah leuk log Mieke
Novelle

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

dat is de tekst van het liedje van Doe maar,maar dr staan veel waarheden in want ik zeg het ook zon beetje 1000x keer op een dag,dit soort dingen veranderen nooit hahahahahaha
xxx saskia

dinsdag, oktober 30, 2007  
Blogger Chris said...

Och wat ging het er bij ons rustig aan toe zeg....wij waren zo gehoorzaam dat een keer zeggen genoeg was.Ja ja..........

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Dat zeggen we dus allemaal- de kunst is om er mee op te houden zodra ze groot zijn....(en allang niet meer thuis wonen)en dat vergeet ik nog wel eens...vooral van die jas ;-))))
Romantische tuinwandeling van je ouders :-)

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Doe Maar heeft het sterk verwoord, maar het is de waarheid. En bij ons kwam er altijd achteraan. "doe de deur achter je reet dicht, ik stook me de pokke aan die eierenkolen en alles is al zo duur". Mijn moeder was heel klein maar een keel dat ze had!!!Ze was niet voor niets zangeres.
Liefs leny

dinsdag, oktober 30, 2007  
Blogger Els said...

Hahahahahahahahahahaha,ja zo ging dat.
je bent nog wat vergeten.....DOE DIE RADIO EENS ZACHTER!!!!!!!!!

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Sorry vandaag reageer ik niet op je logjes van de afgelopen dagen.
Ik moet zoveel logjes langs wandelen dat me de tijd ontbreekt.
Ik wil jullie echter bedanken, met een log die ik morgen plaats, voor de steun die jullie me hebben gegeven.

dinsdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig hoe je een lied van ik meen Doe Maar bij een schitterende foto uit de oude doos hebt geplaatst Mieke.

Gaat het weer een beetje met je???

groet HPtje

dinsdag, oktober 30, 2007  
Blogger Brimstone said...

Hoe herkenbaar :-)

Leuk log, Mieke!

woensdag, oktober 31, 2007  

Een reactie posten

<< Home