oktober 24, 2007

de blaren vallen

De blaren vallen, blad na blad,
Die allen sterven moeten.
Ze dwarrelen langs het herfstig pad.
In huiverende stoeten.
.

Zij zwieren rond omhoog, omlaag,
Zij rusten en zij vluchten.
Wild voortgedreven door een vlaag,
De laan is vol geruchten.
.
De blaren goud, de blaren geel,
De herfstwind doet ze vallen.
Zij zinken na wat wild gespeel,
Zij zinken, zinken allen.
.
Nog zo'n gedicht die ik vroeger moest leren.
Oooh wat heb ik dat gehaat.
Die gedichten uit mijn hoofd te leren.
.
De foto's zijn van Chris die heeft hij gisteren gemaakt toen we er even uit waren.

20 Comments:

Blogger Chris said...

....en ze heeft de gedichten geleerd hoor. Zo af en toe hoor je dan eens op de achtergrond.....Het regent oh wat regent het. Ik hoor het in mijn warme bed......Ja ja Mieke, het zit echt vastgepint in je geheugen. Hihihi

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Is het niet genieten dan, die kleurenschakeering aaneen, en dat noemt men de herfst, dat gedicht vergeten we gewoon en we gaan gewoon door waar we gebleven waren lekker weer bloggen, fijn dat je weer in de ether bent Mieke, alhoewel jouw secretaris zich goed heeft gekweten van zijn taak om al ons mutsen tevreden te stellen aangaande de nieuwsgierige vragen over jou..De discretie van zijn kant moet je doen besluiten hem maar niet te ontslaan van zijn taak, en alsnog een rondje park als beloning geven...
Knuf voor beiden.
doegies

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Maar nu komt het gedicht goed van pas, bij Chris z'n mooie herfstfoto's. Het is een hele mooie combinatie. Fijn dat je weer lekker naar buiten bent geweest en geniet maar van de vallende blaadjes en de mooie herfstkleuren.

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

veel dingen van vroeger had je toen een hekel aan
nu is het wel mooi je bent het niet vergeten...
super,

groetjes
klaproos

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

en zeiden ze toen blaren ??
wat grappig , ga ik ook gebruiken ..klinkt wel lekker ;))
meis was wel even lekker zeker met je snoet in de zon !!! Moe na afloop ??? Zal best wel ...doe dan vandaag weer lekker kalm aan ;))
komen meerdere dagen ...met zon ...zoek hem maar hij is even bij de buren schijnen denk ik ;))

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mooi gedicht... nog een fijne woensdag.

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mooi gedicht... nog een fijne dag verder.

woensdag, oktober 24, 2007  
Blogger Brimstone said...

Wist jij vroeger veel dat je die gedichten mooi op je blog kan zetten. Je had ze toen met meer plezier geleerd als je wist wat je nou weet :-)

Mooi gedaan de foto's van Chris en en jouw gedicht!

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

wauw!!!!
wat een prachtige foto's!
betoverend mooi

en tja ik heb ook nog al die kinderliedjes van mijn lagere schooltijd en de poeziealbum versjes in mijn hoofd gebakken hoor :)

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

En toch...is het een mooi gedicht Mieke! Met SUPER foto's van Chris!!
Ik zal zo nogmaals bij hem kijken maar ik kan al twee dagen geen reacite bij Chris plaatsen, "commentaarblok" opent zicht niet! Gek he, bij jou wel!

Lekker dat je even weer buiten was maar voor vandaag is het misschien net "fris" genoeg? Het is hier koude en somper! Dit finaal in tegenstelling tot de zonnige foto's op jouw log!!

Groetjes,
beuzeblaadje

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat goed dat je ze ook nog onthouden hebt....!!
Kwamen mooi van pas bij die mooie herfstfoto's..:-)
( en laat het 'regengedicht' nog maar even zitten....je weet nooit..;-)

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Nee, gedichten uit het hoofd leren hoefden wij vroeger nooit. Maar ik ken er nog wel eentje;

Mevrouw Konijn had zonder knagen van haar geweten,
de pannekoek van haar man opgegeten.
Dat is helemaalniet erg, zou je zeggen,
had meneer z'n pannekoek maar weg moeten leggen.
Maar meneer had z'n vrouw het bevel opgedragen,
om niet meer van de pannekoek te knagen.
Nu had ze het zonder meer toch gedaan.
En O, daar kwam meneer Konijn al aan.
Jemineetje, wat moest ze nu beginnen?
Ze had wel soep van haaievinnen,
maar daar was meneer niet mee tevree.
Met alle lekkere dingen was het, Nee!
Dat lust ik niet en dat vind ik niet lekker.
Het werd op het laast al maar gekker.
Zo gek, dat hij alleen nog maar pannekoeken blieft.
Iets wat mevrouw Konijn heel erg grieft.
Maar nu heeft mevrouw een nieuw recept te pakken,
en ze gebruikt vim, in plaats van meel bij het bakken.
En ze heeft geluk gehad, want het gevolg is,
haar man eet nu geen pannekoek, maar vis!
Met koeken, soep, rijst en soms een spercieboon.
En alles is nu weer heel gewoon.

En waarom ik dit gedichtje nog altijd uit het hoofd ken?
Ik heb het zelf gemaakt, toen ik 13 was.

Fijne dag verder
groetjes
Ria

woensdag, oktober 24, 2007  
Blogger mieke said...

Als jullie nu allemaal denken dat ik dit gedicht nog uit mijn hoofd ken............mooi mis dus.
de eerste paar regeltjes kon ik nog en de rest heb ik uit het internet.
Zo goed ben ik niet hoor.

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

hele mooie foto,s.ook al heb je er een hekel aan ik vind de tekst wel erg mooi.
xxx saskia

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

In het verleden heb ik veel voor Ria lopen dichten.
Wel had ik één probleem want ik mocht er nooit het hemd bij opligten.

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat en prachtig mooie foto's bij dit gedicht Mieke.
Wat heerlijk, dat jullie weer lekker samen een frisse neus hebben kunnen halen.
Zo te zien, was het lekker zonnig bij jullie.
Groetjes, Ria.

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

je moet er feeling mee hebben
en als je dat niet hebt, heeft het ook weinig zin het uit je hoofd te leren
het blijft slechts opdreunen
hoe anders kan het zijn
als je zelf in een poetische bui wat woorden neerkrabbelt
en volschiet bij het teruglezen ervan
dat zijn pas gedichten...
als je er gevoel bij hebt ;)
een heerlijk gevoel krijg ik ook van de foto's
herfst op zijn warmst en allermooist

woensdag, oktober 24, 2007  
Blogger Els said...

tIs maar goed dat je hem vroeger zo goed geleerd hebt,anders had je zelfs de eerste regels niet meer geweten.haha.Nu heb je er profijt van.

woensdag, oktober 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mooie foto's erbij... Ik moest vroeger op school psalmen uit het hoofd leren.., ik had bijna altijd een 10 :)
Ik ken ze nu ook niet meer uit het hoofd.., wat een onzin was dat eigenlijk...

groetjes maryan

donderdag, oktober 25, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk dat het gedicht hier staat. Ik heb hem ook uit het hoofd moeten leren, vroeger op school.
Ik wist alleen de beginregels nog en was dus op zoek naar de rest.
Bij deze bedankt.

zaterdag, november 03, 2007  

Een reactie posten

<< Home