juli 04, 2007


Het regent oh wat regent het
Ik hoor het uit mijn warme bed
Ik hoor de regen zingen
Het regent, regent dat het giet
Dat niemand dar nu iets van ziet
Van al die donkere dingen
.
Het ruist en regent en het spat
Nu worden alle bomen nat
En plast het in de sloten
Het regent over- overal
O hè daar loopt het zeker al
Bij straaltjes uit de goten.
.
Wat is dat gek en leuk geluid
Wat is dat lekker om dat uit
Je warme bed te horen
't Is of de regen samen praat
Of dat een kerel buiten staat
Te fluisteren in je oren
.
Nou druipt het in het hoge gras
Nou zal een wel een grote plas
Op alle straten komen
Nou lopen nergens mensen meer
Verbeeld je eens in zo een weer
Daar wou ik wel van dromen
.
En vroeg-, morgen in de zonneschijn
Als dan de blaadjes zilver zijn
Met droppeltjes bepereld
Dan doe ik toch mijn eigen zin
Dan loop ik heel en heel ver in
Die schoongeworden wereld.



C.S. Adema van Schelten

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

*trekt regenjasje aan*
ziet er hier wel erg nattig uit hoor !!!!!!!!
denk dat ik maar thuis blijf ....wat een agressief wolkje hangt er op je log ........
*peert hem*

mieke blaas wel wat droge lucht je kantje op hoor !!!!!!!

woensdag, juli 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lief gedicht...en het regent hier, en ik moest maandag naar de tandarts, maar door dat gedoe met het boek waren we beiden in de veronderstelling dat het vandaag was, da;s pech nu pas 22 augustus. Dus ik hoef in ieder geval niet door de regen naa de smoelensmid.
knuf van leentje

woensdag, juli 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

je gedicht over de regen is mooi maar als ik naar buiten kijk kan ik wel janken bah wat een snert weer.
xxx saskia

woensdag, juli 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi vers Mieke!
Deze kende ik niet maar vind hem echt leuk. Helemaal in combinatie met het onderste plaatje, heb je weer schitterend gevonden!

Helaas past dit log ook bijzonder goed bij het weer van vandaag....

Groetjes,
beuzeblaadje

woensdag, juli 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ja het is werkelijk een zegen.
IK BEDOEL DE ZON!
Maar niet die plensende regen.
Een ding is waar!
Ik ben die regen hartstikke MAAR DAN OOK HARTSTIKKE gaar.

woensdag, juli 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

@ ik geloof dak met jouw maar vriendjes moet worden ;))

woensdag, juli 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heeee,is het nog niet droog bij jullie? Tot nu toe hier nog de hele morgen maar..... het "betrekt" wel!

Groetjes,
beuzeblaadje

donderdag, juli 05, 2007  
Anonymous Anoniem said...

een mooi toepasselijk gedicht leuk om te lezen

vrijdag, juli 06, 2007  
Blogger comms48 said...

Wat leuk zeg, ik heb dat versje op de lagere school geleerd en dat is bijna 60 jr. geleden.

16 Aug. 2015

maandag, augustus 17, 2015  

Een reactie posten

<< Home