juni 29, 2007

sporen


Ik kreeg gisteren een kaart van iemand.
Deze text stond erop, maar dan in het duits.
Het weerspiegelt mijn leven, want ik heb ondanks alle narigheid die ik al gehad heb, nooit het vertrouwen verloren.
Ik weet dat God bij me is, vooral in slechte tijden.
.
Je loopt op het strand en kijkt achterom.
Je ziet jouw spoor in het zand staan, maar kijk,
daarnaast loopt nog een spoor.

En je kijkt naast je,
het is je helper die naast je loopt.
Twee sporen in het zand, je helper en jij.

Als je achterom kijkt, zegt je helper,
dan kun je door je spoor heen je leven zien.
Kijk maar, kijk eens of je er iets van hebt geleerd.

Je kijkt achterom en ziet tijden van plezier, geluk en harmonie.
En daardoor heen zie je twee sporen, die van je helper en die van jou.
Hij was altijd bij je.

Maar ook zie je tijden van narigheid,
ongeluk en depressiviteit, maar tot je verwondering,
loopt daardoor maar een spoor.

Waarom, in GODS naam, vraag je je helper, vertel me,
waarom heb je me juist in die moeilijke tijden,
alleen gelaten?

En hij antwoordt: alleen gelaten, jou alleen gelaten?

In die moeilijke tijden heb ik je gedragen!

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wat een enorm mooie tekst zeg !!
en ook in betere tijden sta je niet alleen , nooit vergeten !
een héél fijn weekend ,
het weer ??
Mieke ik tóver een mooi weekend ;))

vrijdag, juni 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Dat was vast een lieve vriend of vriendin.
Om zo,n mooie kaart te sturen, erg mooi die tekst.

Knuf Cyber

vrijdag, juni 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mooi is die tekst Mieke!
Ik ken hem al heel lang, heb hem zelfs eens voorgelezen bij de crematie van mijn schoonmoeder.
Ik heb die tekst zelfs achter glas en in een lijstje in mijn slaapkamer staan.
We moeten zeker niet vergeten om hier aan te denken in tijden dat we het moeilijk hebben. Maar óók afgelopen week toen ik zo intens "het leven" zag, voelde en hoorde in de Levenstuinen moest ik hier aan denken.....

Fijne dag,liefs,
beuzeblaadje

vrijdag, juni 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ja Mieke die tekst ken ik ook en heeft en zal nog vele mensen aan spreken denk ik.ik wens je een fijne dag en groetjes van Novelle

vrijdag, juni 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Als je de tekst niet ziet als tekst maar als een levensverhaal dan kun je er veel in herkennen en daarna vaak tegen iemand zeggen: "Dankjewel dat je me hebt willen dragen!"

vrijdag, juni 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hier is leentje even stil van, en herkent niet de tekst, maar herkent het leven zelf, want heeft niet iedereen een knapzak op de rug met allerlei menselijke verdrietjes, pijntjes, vreude, verliezen enz,. in die zak? Een waardevolle tekst, ik had die niet kunnen verzinnen.
liefs leentje

zondag, juli 01, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ik ken deze tekst en ik vind m inderdaad mooi
zeker in combinatie met dit plaatje erbij
duidelijke diepe sporen

maandag, juli 02, 2007  

Een reactie posten

<< Home