juni 18, 2007

liedje


Ik heb in het internet een heel leuk liedje gevonden.
Heb er zelf om moeten lachen
Dus ik hoop dat het liedje jullie ook aan het lachen brengt.
Wie het geschreven heeft, stond er niet bij.

Aan de oever van de Schelde
Zat verscholen in het riet
Een kleine kikker jongen
Bij zijn moeder op haar knie.
.
Ziet gij daar zo sprak de moeder
Ziet gij daar de ooievaar
t'Is de moordenaar van uw vader
Hij vrat hem op met huid en haar.
.
Gotferdomme zei de kleine
heeft die smeerlap dat gedaan
Als ik groot en sterk zal weze
Zal ik op zijn bakkes slaan.
.
Ge moet niet wachte zei de moeder
Ge moet niet wachten zeg ik u
Hij staat te slapen godferdomme
't is 't goe moment dus doe het nu
.
Vele jaren zijn vervlogen
En de kikker is niet meer
doch de ooievaar die leeft nog
Maar zijn bakkes doet nog zeer.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hahaha geweldig versje :-)

maandag, juni 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het een grappig liedje, en had er nog nooit van gehoord.
Er staan op mijn site veel kinderliedjes, maar deze niet hoor..

Knuf Cyber Oma

maandag, juni 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

hhahaha ja hij is erg leuk

maandag, juni 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig heb je de vloekwoorden (extra?) verkeerd geschreven....
Denk dat meneer Pastoor der niet om lachen kan maar ik kan wel lachen om een ooievaar met zere bakkes! Leuk gedaan zo met die plaatjes erbij!

Ik ga zo weer terug voor de rest van mijn werkdag, hoewel ik net zo lief (misschien nog wel liever) achter de pc bleef zitten!

Groetjes,
beuzeblaadje

maandag, juni 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Het is een leuk versje maar inderdaad dat gevloek maakt het niet tot een kinderversje... haha!

Net goed voor die ooievaar!

Groetjes, Arianne

maandag, juni 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Nooit geweten dat kikkers ook al konden vloeken.
Mijn moeder heeft me altijd verteld dat het zulke mooie onschuldige diertjes waren, ze had eens moeten weten.

maandag, juni 18, 2007  

Een reactie posten

<< Home