april 29, 2007

varkens



Zoals de meeste mensen weten, wonen wij tamelijk landelijk.
Links hebben we een boerderij, rechts een paar alleenstaande huizen en achter ons huis staan twee huizen.
Dus plek zat.
Ook vroeger toen de kinderen nog thuis woonden, was het heerlijk om geen naaste buren te hebben.
We hebben wel naaste buren, maar dat zijn mijn schoonmoeder en schoonzus, dus met zijn allen in een huis.
Maar nu dwaal ik af, van wat ik wou vertellen.
Onze buurman de boer, mest varkens.
Als de zeugen zwanger zijn, mogen ze tot ze werpen buiten lopen.
Ze hebben een heel groot stuk weiland om rond te lopen, met een modderpoel erin.
Vakantie gangers die hier voorbij komen, maken altijd even een stop om de varkens te fotograveren.
Onze achter buurvrouw, was vrijdag in de tuin aan de gang.
Ze hoort een heel vreemd geluid en gaat kijken wat dat kan zijn.
Maar, ze vond niets.
Een paar minuten later, hoort ze weer wat en kijkt nu een beetje verder rond.
En wat ligt daar in de zandbak heerlijk te gronzen?
Ja hoor, een varken.
Het beest had een gat gevonden in het prikkeldraad van het weiland.
En zal wel gedacht hebben, nou even een kijkje bij de buren nemen.
Natuurlijk heeft ze de boer gebeld en die heeft het varken weer opgehaald.
Maar het zal je maar gebeuren.
Een varken in je zandbak.


7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Geef dat varken eens ongelijk. Heeft hij eindelijk een schone bak om in te rollen. Als de zandak door het varken vies is kun je altijd wat zand vervangen. Jammer dat je geen foto hebt.

zondag, april 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig verhaal :-)

zondag, april 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik zou dat varken eens lekker verwennen voordat het een karbonaatje zou worden, of nee, ik zou het stiekum houden....ze benne so lief as se klein benne....
Kombt miskien omdat mij moeder altijt sei tege mei "hé Leen je sier eruit as een varrekke ga je eerst er effe wasse voor je an tafel gaot". Ik ben gek op die knorretjes, die horen niet in de pan hoe lekker men ze ook vind....
Maar een leuk verhaal, als de rest van de varkens dat nou eens allemaal doen!!
Groetjes van leentje

zondag, april 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Jammer Mieke dat je geen foto hebt!
Is dat niks voor jou om foto's te maken en op je log te plaatsen?
Ik hoopte dat je dit weekend foto's zou maken van de ridderfeesten rond slot Bentheim. Ik las daarover hier in de krant!
Ben benieuwd of je er bent geweest.

Fijne avond,
beuzeblaadje

zondag, april 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Toen onze kinderen nog klein waren en buiten in de zandbak hadden gespeeld kwamen ze vaak als varkentjes zo smerig weer naar binnen lopen.

zondag, april 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik kon hier geen foto's van maken.
De buurvrouw heeft het mij verteld en toen was alles al voorbij.
Van het ridderfeest heb ik niets gezien.
Je moet er teveel rondlopen wat ik niet meer kan.
Mieke

maandag, april 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk joh, dat je zo landelijk woont!
Wij wonen zelf in een vrij klein dorpje wat ook best "boers" is.
Ik hoef hier echt niet meer weg hoor, en terug naar Noord Holland al helemaal niet!

Groetjes, Sonja

zaterdag, mei 12, 2007  

Een reactie posten

<< Home