maart 05, 2007

Lief en aardig.


Vroeger had ik er heel veel last van.
Waaarvan?
Nou, stel je voor dat er mensen zijn die jou niet leuk en aardig vinden.
Oh, wat vond ik dat erg. Daar kon ik uren over nadenken hoe dat kwam en wat ik er aan doen kon om er voor te zorgen dat deze mensen mij toch aardig vonden.
Allemachtig, als ik er nu over nadenk, wat heb ik daar een energie in gestopt toen.
En wat werd ik? Juist een ja zegger.
Ik dacht, dat als ik deze mensen gelijk geef met wat ze doen en zeggen, dan vinden ze mij ook aardig.
Soms lukte dat, soms niet.
Maar, mensen die mij in het begin aardig vonden, begonnen zich toen van mij af te wenden.
Dus had ik weer een probleem.
Allemachtig wat was dat moeilijk.
Maar, ik heb het geleerd.
Niet van de ene dag op de andere hoor, het heeft jaren geduurd.
Ik heb in een praatgroep gezeten, waar ik heel veel geleerd heb over mezelf.
Waar ik geleerd heb, dat het onmogelijk is, dat iedereen mij aardig vind.
Ik vind ook niet iedereen even aardig, maar oh wat was het moeilijk jezelf te leren kennen zoals je werkelijk bent.
Nu ben ik een mens die zegt wat ze denkt, soms ben ik zelfs een beetje te crù.
Soms heb ik de gedachten, oh Mieke wat heb je nu weer gezegt, maar ik meen het nu wat ik zeg.
En ik weet nu dat er genoeg mensen zijn die mij niet aardig vinden, maar er zijn zijn er heel veel die dat wel doen en ook heel veel mensen die van mij houden.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je bent wie je bent, en als niemand jou neemt zoals je bent, dan lopen ze je maar lekker voorbij. What you see is what you have in me
Ik was vroeger ook zo'n dos die altijd maar aardig gevonden wilde worden, en altijd dus de klos was bij iedereen die misbruik van mijn goedheid( lees slijmerij) maakte. Totdat ik ooit iets vroeg aan een aardig ( dacht ik dus) iemand en die zei "nee"En ineens ging bij mij het knopje om. Ik was altijd wat een ander van mij wilde zijn en maken. Nu ben ik mezelf, heb geen vrienden ( duur woord) maar kan ze zelf uitkiezen, ben veel kwijtgeraakt maar heb gelukkig mezelf gevonden in daad en karakter, en dat is goud waard,. Dus je mag ook trots op jezelf zijn///
knuf van leentje

maandag, maart 05, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Goed zo Mieke Je bent en blijft voor mij zo als je bent een zusje Nel

maandag, maart 05, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind jou in ieder geval heel lief zoals je bent :-)

dinsdag, maart 06, 2007  
Blogger Chris said...

Het is oh zo moeilijk met jou. Maar ik weet wel wat ik aan jou heb, en dat is heel veel waard. Meer als iedere onnozele ja. Blijf hoe je bent.

dinsdag, maart 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heel erg bedankt voor de lieve kommentaren die jullie geschreven hebben.
Allemaal schatten zijn jullie.
Knuf Mieke

dinsdag, maart 06, 2007  

Een reactie posten

<< Home