december 15, 2006

Kerst


Plotseling was ze er,
ik had er al niet meer mee gerekend,
iedere hoop opgegeven.
Ik had al een hele hoop goede en slechte reden gevonden,
waarom het er voor mij niet meer was,
waarom ze overleeft had in al die jaren.
Ze was er dit jaar ook niet,
ik kon haar niet dwingen,
ze was niet te vinden,
ze was in de verre wereld van de kindheid verstopt,
begraven onder rommel,
veel teleurgestelde ervaringen.
Maar toen kwam ze toch nog,
Helemaal onverwachts,
helemaal spontaan,
en daarom werd ik van haar zo erg verrast.
Ik werd van haar gevonden, weer terug gevonden,
want ik was voor haar verloren gegaan.
En niet zij,was de verlorende, maar ik.
Zo werd ik weer het kind , dat ontvangen kan
zonder er iets voor te doen.
Dus plotseling was ze er,
en ze nam mij aan de hand.
Het kerstgevoel.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mieke je bezorgt me kippenvel...
Dit heb je toch niet zelf geschreven he? Wat een indrukwekkende tekst...

Mooie site heb je!
Groetjes,
beuzeblaadje

zaterdag, december 16, 2006  
Blogger mieke said...

Nee hooor.
Was het maar waar dat ik zo mooi kon schrijven.
Het zijn allemaal verhaaltjes en teksten uit duitse boekjes.
Ik vertaal ze alleen.

zaterdag, december 16, 2006  
Anonymous Anoniem said...

het kerstgevoel vinden is één ding
het vasthouden ervan een ander verhaal :)

maandag, december 18, 2006  

Een reactie posten

<< Home