december 01, 2006

gedicht

Dit gedichtje kreeg ik gisteren per mail van mijn schoonzus uit Vlaardinge.
-

Ik wil even een gedicht overschrijven van een meisje van 11 jaar.
Waar, door geweld een klasgenootje van is overleden.
van de Van Rijckesendschool in Hoek van Holland.
Het stond in de krant.
-
Ik mis je zo
Lieve mensen hier,
soms op deze plek
heb ik geen plezier.
Stervende mensen,
zo goed als wat,
zijn jullie dat liggen
in de kist nooit zat?
Dat sterfgevoel hoe voelt dat,
je zou toch moeten voelen
maar in wat?
-
Amber


Lieve Amber.

Zou het gebeuren, dat je het niet goed vind, dat ik jouw gedicht op mijn site gezet heb, laat het me dan even weten ja? Dan haal ik het er weer weg.

Ik was er zo verbaast en treurig over, dat jij met je 11 jaren al zoveel ellende moet meemaken dat je zo'n gedicht schrijven kan.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Te riest voor woorden dat zo'n jong meisje al met zoveel ellende geconfronteert wordt. Maar zoals gewoonlijk, tegenwoordig vergeten de mensen veel te snel, envoor je jhet weet loop je weer voor de zoveelste keer mee in een stille tocht..Vandaag is wereldaidsdag, men zou na al die doden en jaren toch beter moeten weten, nee dus....
Nog even, ik kreeg je mailtje met alleen je naam voor de rest deed het niets. Dus ik begrijp hieruit dat je liever niet hebt dat ik je e-mailadres heb? Geen problemo hoor, zo kan het net zo goed.....
Alleen dat Mieke pakt de mailniet, daar moet natuurlijk wat achter staan, maar even goeie knufffelbeerjtes hoor...
liefs van leentje

vrijdag, december 01, 2006  
Anonymous Anoniem said...

hor hier net op het nieuws dat er een jochie van 8 doodgestoken is door zijn vader in de klas. Mijn God waar ben je dan nog veilig? Zelfs in de schoolklas niet meer? Ik werd een beetje onpasselijk van dit nare bericht...sluit weer helaas aan op dat mooie gedichtje van dat meisje...te triest..te triest

vrijdag, december 01, 2006  

Een reactie posten

<< Home