augustus 11, 2006

Sokrates

Opgewonden liep iemand naar Sokrates.
Luister Sokrates, dat moet ik je vertellen, hoe een vriend.......
Stop, zei Sokrates, heb je dat, wat je mij vertellen wilt, door de drie zeven geschut???
Drie zeven, vroeg de man vol verwondering?
Ja mijn vriend, de drie zeven.
Laten we eens kijken, of dat, wat je mij vertellen wilt, door de drie zeven gaat.
De eerste zeef, is de waarheid.
Heb je alles, wat je mij vertellen wilt, getest, of het waar is?
Nou nee, ik hoorde het vertellen. en......
Zo zo. Maar je hebt toch zeker met de tweede zeef getest.
Het is de zeef van de goedheid.
Is dat, wat je mij wil vertellen en niet getest op waarheid,
dan tenminste goed?
Nou nee, dat niet, in tegendeel, maar......
Dan, onderbrak hem Sokrates, dan laat ons ook nog de derde zeef gebruiken en laat ons vragen,
of het nodig is, mij te vertellen, wat je zo opwind.
Nou nee niet nodig, maar........
Nou dan, glimlachte Sokrates, als dat, wat je mij vertellen wilt,
niet waar, niet goed en niet nodig is,
laten we het begraven en laten we ons er niet mee bemoeien !!!!!

5 Comments:

Blogger Chris said...

Als dat nou eens iedereen zou doen dan hadden wij ons niets meer te vertellen!?! En ik roddel toch zo graag.

vrijdag, augustus 11, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Was bedeutet "Zeef" ?

vrijdag, augustus 11, 2006  
Blogger mieke said...

Einen Sieb zum sieben.

vrijdag, augustus 11, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Okay... danke !

zaterdag, augustus 12, 2006  
Anonymous Anoniem said...

He Anonym wer bist du denn das du ein niederländisches Blog liest?

zondag, augustus 13, 2006  

Een reactie posten

<< Home