juli 06, 2006

Warmte

Dit is het enigste, beste middel tegen de warmte.
Ik weet het, de meeste mensen kunnen dat niet, omdat ze moeten werken.
Maar mensen, doe rustig aan hoor, laat de baas maar schelden als je niet genoeg doet.
Laat het hem zelf maar doen.
Kan ik natuurlijk makkelijk zeggen, ik werk niet meer.
Ik krijg thuis amper wat klaar.
Ook wil ik de mensen die ziek zijn of iets anders hebben, even een ruggesteuntje geven.
Lieve mensen, doorzette hoor, er komen ook weer andere themperaturen.
Ik moet vaak aan mijn schoonzus denken.
Die kan niet zweten.
Nou, maar dat is een ellende hoor, ze is met dit weer doodziek.
Mijn zus werkt in de dierentuin en moet daar een dikke spijkerbroek en dikke klomp schoenen dragen.
Mijn zwager rijd op een vrachtwagen, dus is ook de hele dag in de zon en is de agressie van de andere automobilisten uitgeleverd.
Een andere schoonzus werkt in een patatzaak, de hele dag bij dat hete frituurvet.
En dat zijn alleen nog maar een paar voorbeelden uit mijn familie.
Als ik het zo bekijk, ik vind het nog altijd vreselijk dat ik niet meer kan werken, maar met deze dagen ben ik er blij om.
Ik kreeg maandag een kaartje van mijn broer.
Hij werkt ook niet meer en schreef, moet je je voorstellen, dat ik nu mijn warme overall aantrekken moest en gaan werken. (Hij is lasser)
Nou Joop je hebt gelijk hoor, wat een geluk met deze dagen dat het niet zo is.