januari 24, 2006

Hoe gaat het

Mij werd gevraagd Mieke vertel,
hoe gaat het je nu echt?
Nou ik moet zeggen lieve Nel,
het gaat me lang niet slecht.
Ik zeg maar zo, ik ben heel moe.
Maar dat is dan nog daarentoe.
Want ik merk nu al heel erg goed,
door mijn ervaring geef ik anderen moed.
Om te vechten voor je leven.
Ik mag het toch ook zelf beleven.
Het is goed als je kan praten.
Gesloten oren en je bent verlaten.
Voor mij heeft ziek zijn ook een goeie kant.
Geef andere zieke je open hand,
je open oren, ogen en hart.
Je kunt dan veel nemen van hun smart.
Heb je het moeilijk in je leven,
Kun je je ervaring verder geven.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Er is een vertelster en gedichteres in het verleden aan je verloren gegaan. Je waarschijnlijk zo wijs geworden door wat je meemaakt. Nel

zaterdag, januari 28, 2006  
Anonymous Anoniem said...

mooi!

xaviera

maandag, februari 06, 2006  

Een reactie posten

<< Home