januari 18, 2006

Ver van mijn bed

Ver van mijn bed denk ik wel vaker
Als ik hoor van een schandaal
Mag ik eigenlijk wel zo denken
Als ik hoor van dat verhaal
Van die baby's die moeten sterven
Omdat ze hier niet welkom zijn
Of van het meisje dat verkracht werd
Zomaar smorgens in de trein
Of van die jongens die in de oorlog
moeten sterven voor ons land
Of die man die het niet meer zag zitten
Daarom bracht hij zijn familie van kant
Of van die vrouw die heel veel huilde
Want ze heeft kanker had de dr. gezegt
Of van die problemen waar ze niet uikomt
Omdat niemand het haar heeft uitgelegd
En zo kan ik nog wel doorgaan
Wat er gebeurd hier in het land
Iedere dag is er weer iets anders
Dagelijks lees je het in de krant
Een ding kun je van mij geloven
Ver van mijn bed is het niet echt
Dat zijn van die rare dingen
Die de mens te makkelijk zegt
Morgen kan ik die andere wezen
Morgen kan jij die andere zijn
En ik kan uit ervaring zeggen
Dan ben en voel je je heel erg klein.